Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?

Hej.

Jeg har tegnet mit diagram op på 1 sheet i Eagle Cad, men vil gerne
bygge mit projekt som 3 stakkede print via printconnectorer og stag.

Hvordan bærer man sig ad med at få det til at fungere ? Jeg kunne tænke
mig, at jeg brygger hele schematic sammen, og så laver en ny
projektmappe, et nyt schematic og kopierer den del af diagrammet over
jeg skal bruge, tilføjer kantconnector mm og så lægger jeg printet ud,
men det virker en smule kluntet i mine øjne.

// Per.

Re: Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?

Jeg tror ikke det er muligt, at gøre - uden at du laver 3 diagrammer.
Men prøv at stille dit spørgsmål i eagles egen gruppe. De har egen news
server:

Server: news.cadsoft.de
Gruppe: eagle.support.eng

Der har jeg fået besvaret flere spørgsmål.

C. Nielsen

Re: Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?
Carsten Nielsen frembragte:

Connectorerne skal vel blot tegnes med ind i diagrammet.
Kender ikke Eagle, men der kan blive et problem med net-navne, som man
så må benævne efter boardet.
Kræver så at der kan håndteres mere end eet board i PCB delen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?

Det nemmeste mE5% vel vE6%re at lE6%gge det hele ud pE5% 1 stort print (ink=
l.
de konnektorer der skal bruges mellem de fE6%rdige print), fremstille
printet, og klippe printet over til de 3 bidder Per F8%nsker sig.
Den lF8%sning har jeg brugt flere gange selv. Mest af alt fordi det
derved er nemt at sikre sig, at stik og huller sidder korrekt, sE5%ledes
en stakning gE5%r glat.

/Ghydda

Re: Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?

Der er nu ingen grund til at producere det som et stort print.

1. Får man lavet print ude i byen, er producenten vandt til at fræse flere
enkelt print ud af et panel.

2. Står man hjemme ved køkkenbordet, klipper man bare filmen over og
fremstiller 3 enkelt print.

Re: Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?
Hej Per

Nu er det omvendte normalt i printverdenen, altså flere schematics
til det samme print.

Men lav tre schematics, lav komponentnumrene fra 100 til 199 på
det ene, 200 til 299 på det andet og naturligvis 300 til 399 på det
tredie. Hiv så alle tre netlister ind på det samme print og lav 3
selvstændige print, nummereringen gør det nemt at holde de
3 print adskilt.

Max

Re: Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?

Tak Max, det var en rigtig god idé.

Nu hvor jeg tænker på det, bruger mange producenter også den fidus i
schematic og silketryk, f.eks. mit HP 34401A multimeter, der har hver
"afdeling" om du vil hvert sit nummersystem.

// Per.

Site Timeline