Et fjernbetjent relæ

Jeg gik og grublede over en lampe som konen absolut ville have langt bag ved
fjernsynsmøblet. Så blev jeg enig med en af mine arbejdskolegaer om at lave
følgende dims:

http://remotelearnswitch.nygaards.dk /

Den er så genial, at jeg syntes at andre sku have lov til at kunne lave et
sådan fjernbetjent relæ.
 Varenumrene er for medarbejderne på firmaet. Se på diagrammet. Er der
spørgsmål så er jeg til rådighed.

Benny

Mail: hojvaelde (at) gmail (dot) com

Re: Et fjernbetjent relæ

Hvad koster den at lave alt inkl?

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

kommer an på hvor du køber ind. Kig i styklisten

Bo /

Re: Et fjernbetjent relæ

Tja. Personligt anbefaler jeg at lave det i en lidt større kasse for jeg
synes at der er for kort afstand mellem høj og lavspændingsbanerne.
Traffoen og IR modtageren er købt hos www.pc-elektronik.dk og koster små 45
kr for et par. Hvis du vælger en anden kasse kan du også vælge en anden
trafo for den her er meget lille, og de fleste gør-det-selv har normalt et
par stykker 6 volts typer i skuffen.´
De anvendte SMD komponenter er også svære at skaffe. Du kan evt. konvertere
de anvendte komponenter til alm. komponenter med ben.

Jeg mener at Rasmus tager en rund halvtredser for en programmeret PIC.

Venligst

Benny

Re: Et fjernbetjent relæ

På siden står der gratis....

Re: Et fjernbetjent relæ
Ja, den virker ret smart, men sålænge
"Kildekoden og hexfilen til firmwaren er ikke offentlig tilgængelig, men
microprocessorer i få styktal programmeres gratis ved henvendelse."
er det jo ikke voldsomt spændende.

/carsten

Re: Et fjernbetjent relæ

Ja det med komponenter og PIC er for ansatte i Carlo Gavazzi
Firmaet hat støttet ham økonomisk med udviklingsværktøj mm.

Benny

Re: Et fjernbetjent relæ
On Sun, 25 Sep 2005 01:14:20 +0200, "Benny Højvælde"

Praktisk er det, men hvis jeg ville have en sådan, ville jeg nok gå
omkring REMA 1000 i næste uge. Der har de et sæt med 3 fjernbetjente
kontakter for 169 kr.

--
                                    __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.cykeldk
Og dermed endnu en fjernbetjening der aldrig er der hvor man ønsker at
bruge den fra, har haft et lignende system, men det blev aldrig brugt,
det tog længere tid at finde *den* fjernbetjening end at gå over til
kontakten...
/carsten

Re: Et fjernbetjent relæ
Hej Carsten

Man kan så konstatere at fjernbetjeninger ikke er for rodehoveder, men
så kan jeg da anbefale en type der aktiveres med et klap i hænderne,
du kan købe dem hos Conrad.

Mvh Max

Re: Et fjernbetjent relæ

Jeg troede det var det man havde en kone til, men der tager jeg åbenbart
fejl.

/Hauge

Re: Et fjernbetjent relæ

Noen koner kommer når man klapper i hendene. Jeg kjenner ikke Conrads kone.

HM

Re: Et fjernbetjent relæ

Utroligt, skal der ikke mere til? ;o)

/Hauge

Re: Et fjernbetjent relæ

Schludder Carsten. Du besøger jagt og fiskerimagasinet. De har praktiske
veste, der bruges af lystfiskere. Fjern alle orm, kroge, og andet
tilbehør, og du har en praktisk påklædning, hvor der en så lommer nok
til ALLE dine fjernbetjeninger...

Bo //

Re: Et fjernbetjent relæ
Hi.. Jeg bryder mig ikke om at konen skal gå i mine lommer for at slukke
lyset... man ved aldrig hvad hun finder - det skulle nødig blive en vane..

:-)

/carsten

Site Timeline