Et fjernbetjent relæ

Jeg gik og grublede over en lampe som konen absolut ville have langt bag ved fjernsynsmøblet. Så blev jeg enig med en af mine arbejdskolegaer om at lave følgende dims:

Den er så genial, at jeg syntes at andre sku have lov til at kunne lave et sådan fjernbetjent relæ. Varenumrene er for medarbejderne på firmaet. Se på diagrammet. Er der spørgsmål så er jeg til rådighed.

Benny

Mail: hojvaelde (at) gmail (dot) com

Reply to
Benny Højvælde

"Benny Højvælde" skrev

Hvad koster den at lave alt inkl?

Claus

--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

kommer an på hvor du køber ind. Kig i styklisten

Bo /

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:43360511$0$49013$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Tja. Personligt anbefaler jeg at lave det i en lidt større kasse for jeg synes at der er for kort afstand mellem høj og lavspændingsbanerne. Traffoen og IR modtageren er købt hos

og koster små 45 kr for et par. Hvis du vælger en anden kasse kan du også vælge en anden trafo for den her er meget lille, og de fleste gør-det-selv har normalt et par stykker 6 volts typer i skuffen.´ De anvendte SMD komponenter er også svære at skaffe. Du kan evt. konvertere de anvendte komponenter til alm. komponenter med ben.

Jeg mener at Rasmus tager en rund halvtredser for en programmeret PIC.

Venligst

Benny

Reply to
Benny Højvælde

"Benny Højvælde" skriver:

På siden står der gratis....

Benny Højvælde said the following on 25-09-2005 09:38:

Ja, den virker ret smart, men sålænge "Kildekoden og hexfilen til firmwaren er ikke offentlig tilgængelig, men microprocessorer i få styktal programmeres gratis ved henvendelse." er det jo ikke voldsomt spændende.

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Praktisk er det, men hvis jeg ville have en sådan, ville jeg nok gå omkring REMA 1000 i næste uge. Der har de et sæt med 3 fjernbetjente kontakter for 169 kr.

--
                                    __o
Poul Erik Lindaa   === _'\

Poul Erik Lindaa said the following on 25-09-2005 10:35:

Og dermed endnu en fjernbetjening der aldrig er der hvor man ønsker at bruge den fra, har haft et lignende system, men det blev aldrig brugt, det tog længere tid at finde *den* fjernbetjening end at gå over til kontakten... /carsten

Reply to
Carsten Holck

Hej Carsten

Man kan så konstatere at fjernbetjeninger ikke er for rodehoveder, men så kan jeg da anbefale en type der aktiveres med et klap i hænderne, du kan købe dem hos Conrad.

Jeg troede det var det man havde en kone til, men der tager jeg åbenbart fejl.

/Hauge

Reply to
Hauge

Noen koner kommer når man klapper i hendene. Jeg kjenner ikke Conrads kone.

HM

Reply to
Harald Mossige

"Carsten Holck" skrev i en meddelelse news:433658b4$0$84015$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ja det med komponenter og PIC er for ansatte i Carlo Gavazzi Firmaet hat støttet ham økonomisk med udviklingsværktøj mm.

Benny

Reply to
Benny Højvælde

Utroligt, skal der ikke mere til? ;o)

/Hauge

Reply to
Hauge

Schludder Carsten. Du besøger jagt og fiskerimagasinet. De har praktiske veste, der bruges af lystfiskere. Fjern alle orm, kroge, og andet tilbehør, og du har en praktisk påklædning, hvor der en så lommer nok til ALLE dine fjernbetjeninger...

Hi.. Jeg bryder mig ikke om at konen skal gå i mine lommer for at slukke lyset... man ved aldrig hvad hun finder - det skulle nødig blive en vane..

:-)

/carsten

Reply to
Carsten Holck