Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?

Har købt en lcd skærm men med en speciel videokabel(tror jeg nok) ende som
ender ud i en ende som er revet af og dermed er det kun rå kobber og 4-5
mindre ledninger indeni den store som er fremme. Istedet for at købe en nyt
kabel er det så muligt at sætte en RCA stik ende eller lign. på?

Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en R CA video stik eller lign. på?

Sat på spidsen: Kan man lodde et kobber kabel på et stik. Svar: JA.
Kan du se hvad jeg mener eller skal jeg stave det for dit?

Mikkel

Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?
Nu mente jeg at der var 4 mindre ledninger indeni, altså et rødt 2 sorte og
et hvidt samt noget kobber som ligge lidt løst rundt om ledningerne og ikke
4-5 mindre "ren kobber" ledninger. Disse ledninger vel skilles/sammensættes
på en rigtig måde før jeg kan sætte et RCA/s-video stik på hovedledningen?

Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?

Hvis kablet var defekt ved købet, så få det byttet. Hvis ikke, så køb et
nyt. Udgifter til stik og lidt loddeting (hvis man har en loddekolbe og kan
bruge den) gør, at det alligevel bliver billigere - og lettere - at købe et
nyt. Så får du, i hvert fald, hvad du søger (tror jeg nok).
Karsten H. Jensen
Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?
Den er købt som beset på en politiauktion. så kan ikke byttes. :-) problemet
lå måske at jeg ikke havde beset den og de sagde det var en gps enhed og så
løb barnet i mig løs. :-D eller hvad det nu hedder...

Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?

Venligst citer neden under det, du svarer på. Så forbliver tråden
kronologisk.

Men, men, med den viden eller mangel på samme - ikke for at nedgøre dig -
vil jeg stadig anbefale dig at købe et nyt kabel. Selv mange hærdede inden
for lodning af stik og ledninger gider dårligt spilde tid på at købe stik og
selv lodde dem på - specielt en ledning med flere ledere, hvor du ikke
eksakt kender anvendelsen af de enkelte ledere, og skal til at eksperimetere
der, ja så  ja så god fornøjelse.
Karsten H. Jensen
Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?

Pudsigt ! Lige nøjagtigt sådan et stik har jeg....med en lille stump kabel.

Hvad vil Du give for det ?

Orla Pedersen
Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?
Okay, har du fået stjålet en lcd skærm for nyligt? :-p købte den nemlig på
en koster politiauktion.

Hvis ledningerne i kablet består af en rød, sort, hvid, gennemsigtig og 2
bomuldstråde samt lidt løs kobber/metal tråde rundt om det gennemsigtige så
byder jeg en 50kr ellers melder jeg pas. Har nu opdaget en ny koster ca.
200kr fra USA så med moms osv. blir det vel 300kr.

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in

Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?

Så er den vist også betalt da.
Karsten H. Jensen
Re: Et bart kabel.. kan man selv sætte en RCA video stik eller lign. på?

Nøeh, men jeg ville da lige gøre opmærksom på det "sædvanlige" "kabel revet
over" problem. :-|

Mht auktionerne, så har jeg set en cykel ejer gøre temmeligt store øjne da
han så sin egen cykel på auktion. Politiet havde "glemt" at informere om at
cyklen var fundet.  :-/  Trods optaget rapport med stelnr.

Orla Pedersen