ESR-meter

Jeg købte til firmaet en anden model (med LCD) end den omtalte, men er stadig kanon glad for at benytte det, ja uundværligt er ikke for stærkt et ord.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Jep, det anbefaler jeg også. Jeg købte vist mit fra Australien for adskillige år tilbage, gad vist om det kun var der kan kunne få dem fra dengang. Nå, ligemeget, det virker fremragende i hvertfald.

Peter

Reply to
Peter Andersen

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news:4755532e$0$90263$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Ja hvad mener du Kim!, tænk at være så heldig :)

MVH Lars Arup

Reply to
Lars Arup

Er der mon nogen der har reserveret domænet

?

Mvh. Uffe Ravn Kommende medlem

Reply to
Uffe Ravn

-jeg troede, Du allerede var i besiddelse af et ESR meter ;-)

Tr=E6kker kraftigt p=E5 smileb=E5ndet og sender de bedste =F8nsker til alle kommende elektronikdatere derude...

Nu har jeg bestilt et ESRmeter hos Vitor i Portugal. Tusind tak for jeres anbefalinger. Som flere af jer ogs=E5 har p=E5peget kan meteret godt lave "in-circuit" m=E5linger - i hvert fald if=F8lge Vitor. Han har ydet en super service og v=E6ret meget venlig. I morgen skulle der v=E6re et ESR-meter p=E5 vej hertil. H=E5ber min k=E6reste bliver lige s=E5 glad for a= t f=E5 den, som jeg har v=E6ret for at k=F8be den :o) Jeg gl=E6der mig til juleaften at kunne fort=E6lle ham, hvor venlige og hj=E6lpsomme hans med- elektronik-entusiaster har v=E6ret i min s=F8gen efter den perfekte gave.

Tak for al hj=E6lpen. H=E5ber I f=E5r en rigtig dejlig Jul alle sammen.

- Anne

Reply to
annep78

Hej Anne

Nu håber jeg så at kæresten lever op til dine anstrengelser :)

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: | Håber min kæreste bliver lige så glad for at | få den, som jeg har været for at købe den :o) | | - Anne

Suk.... Er han helt klar over hvor heldig en kartoffel han er. Ellers så mind ham lige om det :o)

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Bare rolig, jeg henviser omg=E5ende til denne tr=E5d, hvis han skulle blive i tvivl ;o)

- Anne

Reply to
annep78

Jeg vil gerne købe et ESR-meter til min kæreste i julegave. Han reparerer en del gammel elektronik i sin fritid, og af dunkle veje har jeg erfaret, at han gerne vil have et ESR-meter. Jeg har så et par problemer i den retning... 1: Jeg aner ikke hvad det er... bortset fra, at det vist er noget med at måle kapacitet? 2: Hvilket ESR-meter bør jeg købe? 3: Hvor i alverden køber jeg et henne? Kan et godt ESR- meter købes i Danmark?

Håber nogen kan hjælpe. Som I nok kan høre er den slags elektronik ikke lige min aller stærkeste side...

Venlig hilsen Anne

Hei Anne.

Veldig hyggelig at du kjøper noe din kjereste/man er interessert i.

Jeg har kjøpt mange slike instrumenter til NRK og meg selv. De kostet ca kr 800,- fra Australia. Inklusive omkostninger.

Jeg har ikke papirer her nå, men dette lille innstrument er veldig bra.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Lige en opdatering:

Jeg har nu modtaget ESR-metret fra Portugal. Det ser jo v=E6ldigt fikst ud... Men jeg ville jo gerne lige s=E6tte et batteri til og teste om der er lys i displayet og s=E5dan. S=E5 er mit problem bare... Hvordan s=F8ren s=E6tter man et batteri til? Skal den skilles af? Og hvis ja, hvor skal batteriet s=E5 s=E6ttes til. Umiddelbart fandt jeg ingen "batteri-egnet- plads" da jeg kiggede ind i den. M=E5ske skal jeg bare h=E5be det virker og h=E5be, at han selv kan finde ud af at koble batteriet til. Det kan han jo h=F8jst sandsynligt. Men nu er det i hvert fald k=F8bt. Der blev ydet super god service fra Portugal.

- Anne

Reply to
annep78

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: | Lige en opdatering: | | Jeg har nu modtaget ESR-metret fra Portugal. Det ser jo vældigt fikst | ud... Men jeg ville jo gerne lige sætte et batteri til og teste om der | er lys i displayet og sådan. Så er mit problem bare... Hvordan søren | sætter man et batteri til? Skal den skilles af? Og hvis ja, hvor skal | batteriet så sættes til. Umiddelbart fandt jeg ingen "batteri-egnet- | plads" da jeg kiggede ind i den. Måske skal jeg bare håbe det virker | og håbe, at han selv kan finde ud af at koble batteriet til. Det kan | han jo højst sandsynligt. Men nu er det i hvert fald købt. Der blev | ydet super god service fra Portugal. | | - Anne

Når du holder instrumentet som du ville gøre ved en aflæsning, så er der i venstre side af kassen ( på siden altså ) et par små hakker. Der skal man lige ha' listet en skruetrækker ind. En god negl kan osse gøre det på mit. Skruetrækkeren må kun lige kunne sidde i hakket, _ikke_ ind i kassen :-) Så skulle der gerne være plads til et 9 volts batteri oppe i toppen.

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

er der i

l man

=E5 mit.

-)

Tusind tak Ebbe, jeg fandt det. Jeg skulle bare kigge bedre efter. Var lidt bange for at =F8del=E6gge den jo :o) Den t=E6ndte i hvert fald fint. Tak for hj=E6lpen

- Anne

Reply to
annep78

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: | | Tusind tak Ebbe, jeg fandt det. Jeg skulle bare kigge bedre efter. Var | lidt bange for at ødelægge den jo :o) Den tændte i hvert fald fint. | Tak for hjælpen | | - Anne

Velbekomme. Det skulle da bare mangle at man ku' gi' et nap med når det er så "seriøse" sager der rodes med :o)

mvh og go' fornøjelse til jul, der bli'r ikke et øje tørt :-)

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Hej alle

Nu er Julen og Nyt=E5ret vel overst=E5et og gaven bragte al mulig gl=E6de. Han blev meget overrasket... men han m=E5tte indr=F8mme, at med det samme han =E5bnede gaven og s=E5 ESR-meteret vidste han, at jeg var Anne P herinde. Han havde set tr=E5den, og endda fulgt med i den, dog uden at skrive i den. Men han havde heldigvis ikke k=E6det den sammen med mig :D Jeg t=E6nkte jo nok, at han ville se den herinde. En =E6gte elektronik- entusiast f=F8lger vel med herinde... Men det havde jeg jo t=E6nkt p=E5. S= =E5 mit navn er ikke Anne, og min email er oprettet kun til dette form=E5l. For at finde mine oplysninger og skjule mig for min k=E6reste imens... Hehe. Men I har v=E6ret s=E5 hj=E6lpsomme, at jeg lige ville komme ind og hilse p=E5 og pr=E6sentere mig rigtigt, nu hvor det hele er vel overst=E5et.=

Jeg hedder alts=E5 ikke Anne, men derimod Tania. H=E5ber I alle har haft en dejlig Jul og blev lige s=E5 glade for jeres gaver som min k=E6reste blev for sit ESR-meter, som i hans =F8jne er helt legendarisk =E5benbart :D S=E5 endnu engang tak for hj=E6lpen... denne gang fra en meget=

taknemmelig Tania :)

- Tania aka Anne

Reply to
annep78

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: | Hej alle |

Klip....

Hehe, kvindelist :-)

Godt nytår.

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Yep, men jeg er nu glad for mit nye ESR meter jeg fik af hende :-)

/Jan Rasmussen - radiomexicaner og Tania's kæreste

Reply to
Jan Rasmussen

Hej Jan

Og nu er du god ved hende og passer på hende, ellers skal VI komme efter dig :)