ESR-meter - Page 2

Re: ESR-meter

Håber min kæreste bliver lige så glad for at
| få den, som jeg har været for at købe den :o) |
| - Anne

Suk.... Er han helt klar over hvor heldig en kartoffel han er. Ellers så
mind ham lige om det :o)

mvh Ebbe

Re: ESR-meter

Bare rolig, jeg henviser omgE5%ende til denne trE5%d, hvis han skulle
blive i tvivl ;o)

- Anne

Re: ESR-meter
Hej Kim.

Kan det portugisiske måle in-circuit som ESR60 kan?
ESR60 har 4 ledninger ud til målestedet, så signalet leveres med de 2
ledninger til kondensatoren og de 2 andre fører målingen tilbage til
instrumentet.

Mvh. Jørgen.

Re: ESR-meter

Der er godt nok kun to ledninger på Bob Parkers, men det måler fint i
kredsløb. ( Det loves i materialet der følger med, og jeg er ikke klogere )
:-)

mvh Ebbe

Re: ESR-meter

OK, jeg syntes ikke, at jeg kunne se det af materialet på nettet. De 4
ledninger er jo et gammelkendt princip for at minimere målefejl p.g.a
måleledningens længde, men ESR er jo heller ikke "rocket science".

Mvh. Jørgen.

Re: ESR-meter
Hej!

Det virker perfekt in-circuit. Man kan iøvrigt nuljustere ved at kortslutte
proberne og trykke på knappen. Eller eventuelt bare trække denne værdi fra de
målinger man laver - jeg gider ikke lave denne justering hver gang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: ESR-meter

Jeg købte til firmaet en anden model (med LCD) end den omtalte, men er
stadig kanon glad for at benytte det, ja uundværligt er ikke for stærkt et
ord.

Mvh. Uffe Ravn

Re: ESR-meter

Jep, det anbefaler jeg også. Jeg købte vist mit fra Australien for
adskillige år tilbage, gad vist om det kun var der kan kunne få dem fra
dengang. Nå, ligemeget, det virker fremragende i hvertfald.

Peter

Re: ESR-meter [ måler også batteri og akkumulator-cellers indre modstand ]

Hej Anne

Her er en særdeles brugbar alternativ anvendelse af ESR-meteret fra Bob
Parker - måler også battericellers og akkumulatorcellers indre modstand:

Ca. 4/5 nede:

Hints for techs using Bob Parker's ESR meter(kit)...:
http://www.flippers.com/esrkthnt.html
Citat: "...Bob Parker's excellent ESR meter (January 1996) will also
test all types of cells and batteries..."

-

http://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent_series_resistance

hilsen

Glenn

Re: ESR-meter

Hej

Jeg vil gerne købe et ESR-meter til min kæreste i julegave. Han
reparerer en del gammel elektronik i sin fritid, og af dunkle veje har
jeg erfaret, at han gerne vil have et ESR-meter. Jeg har så et par
problemer i den retning... 1: Jeg aner ikke hvad det er... bortset
fra, at det vist er noget med at måle kapacitet? 2: Hvilket ESR-meter
bør jeg købe? 3: Hvor i alverden køber jeg et henne? Kan et godt ESR-
meter købes i Danmark?

Håber nogen kan hjælpe. Som I nok kan høre er den slags elektronik
ikke lige min aller stærkeste side...

Venlig hilsen
Anne

Hei Anne.

Veldig hyggelig at du kjøper noe din kjereste/man er interessert i.

Jeg har kjøpt mange slike instrumenter til NRK og meg selv.
De kostet ca kr 800,- fra Australia. Inklusive omkostninger.

Jeg har ikke papirer her nå, men dette lille innstrument er veldig bra.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: ESR-meter
Lige en opdatering:

Jeg har nu modtaget ESR-metret fra Portugal. Det ser jo vE6%ldigt fikst
ud... Men jeg ville jo gerne lige sE6%tte et batteri til og teste om der
er lys i displayet og sE5%dan. SE5% er mit problem bare... Hvordan sF8%ren
sE6%tter man et batteri til? Skal den skilles af? Og hvis ja, hvor skal
batteriet sE5% sE6%ttes til. Umiddelbart fandt jeg ingen "batteri-egnet-
plads" da jeg kiggede ind i den. ME5%ske skal jeg bare hE5%be det virker
og hE5%be, at han selv kan finde ud af at koble batteriet til. Det kan
han jo hF8%jst sandsynligt. Men nu er det i hvert fald kF8%bt. Der blev
ydet super god service fra Portugal.

- Anne

Re: ESR-meter
> [...]
|
| Jeg har nu modtaget ESR-metret fra Portugal. Det ser jo vældigt fikst
| ud... Men jeg ville jo gerne lige sætte et batteri til og teste om der
| er lys i displayet og sådan. Så er mit problem bare... Hvordan søren
| sætter man et batteri til? Skal den skilles af? Og hvis ja, hvor skal
| batteriet så sættes til. Umiddelbart fandt jeg ingen "batteri-egnet-
| plads" da jeg kiggede ind i den. Måske skal jeg bare håbe det virker
| og håbe, at han selv kan finde ud af at koble batteriet til. Det kan
| han jo højst sandsynligt. Men nu er det i hvert fald købt. Der blev

Når du holder instrumentet som du ville gøre ved en aflæsning, så er der i
venstre side af kassen ( på siden altså ) et par små hakker. Der skal man
lige ha' listet en skruetrækker ind. En god negl kan osse gøre det på mit.
Skruetrækkeren må kun lige kunne sidde i hakket, _ikke_ ind i kassen :-)
Så skulle der gerne være plads til et 9 volts batteri oppe i toppen.

mvh Ebbe

Re: ESR-meter

Tusind tak Ebbe, jeg fandt det. Jeg skulle bare kigge bedre efter. Var
lidt bange for at F8%delE6%gge den jo :o) Den tE6%ndte i hvert fald fint.
Tak for hjE6%lpen

> [...]

| Tusind tak Ebbe, jeg fandt det. Jeg skulle bare kigge bedre efter. Var
| lidt bange for at ødelægge den jo :o) Den tændte i hvert fald fint.

Velbekomme. Det skulle da bare mangle at man ku' gi' et nap med når det er
så "seriøse" sager der rodes med :o)

mvh og go' fornøjelse til jul, der bli'r ikke et øje tørt :-)

mvh Ebbe

Re: ESR-meter
Hej alle

Nu er Julen og NytE5%ret vel overstE5%et og gaven bragte al mulig glE6%de.
Han blev meget overrasket... men han mE5%tte indrF8%mme, at med det samme
han E5%bnede gaven og sE5% ESR-meteret vidste han, at jeg var Anne P
herinde. Han havde set trE5%den, og endda fulgt med i den, dog uden at
skrive i den. Men han havde heldigvis ikke kE6%det den sammen med mig :D
Jeg tE6%nkte jo nok, at han ville se den herinde. En E6%gte elektronik-
entusiast fF8%lger vel med herinde... Men det havde jeg jo tE6%nkt pE5%. S=
E5%
mit navn er ikke Anne, og min email er oprettet kun til dette formE5%l.
For at finde mine oplysninger og skjule mig for min kE6%reste imens...
Hehe. Men I har vE6%ret sE5% hjE6%lpsomme, at jeg lige ville komme ind og
hilse pE5% og prE6%sentere mig rigtigt, nu hvor det hele er vel overstE5%et.=

Jeg hedder altsE5% ikke Anne, men derimod Tania. HE5%ber I alle har haft
en dejlig Jul og blev lige sE5% glade for jeres gaver som min kE6%reste
blev for sit ESR-meter, som i hans F8%jne er helt legendarisk
E5%benbart :D SE5% endnu engang tak for hjE6%lpen... denne gang fra en meget=

taknemmelig Tania :)

- Tania aka Anne

Re: ESR-meter
| Hej alle

Klip....

Hehe, kvindelist :-)

Godt nytår.

mvh Ebbe

Re: ESR-meter

Yep, men jeg er nu glad for mit nye ESR meter jeg fik af hende :-)

/Jan Rasmussen - radiomexicaner og Tania's kæreste

Re: ESR-meter
Hej Jan

Og nu er du god ved hende og passer på hende, ellers skal
VI komme efter dig :)