Erstatte NiMh med højere kapacitet.

Robotplkæneklipperen har en del spildtid på at køre ud for at klippe og
tilbage for at lade.

Hvis jeg erstatter de originale batterier, 2 batteripacks med 15 celler
i hver som dette:

http://www.allbatteries.co.uk/lawnmower-battery/husqvarna/automower-230-acx.html ,

18V 2600 mAh

med nogle hjemmebyggede som f.ex. C-celler:
http://www.batteryspace.com/csizeseriesbatteries.aspx 2*15 celler med
5000 mAh eller ligefrem D-celler:

http://www.batteryspace.com/dsizeseriesbatteries.aspx 10000 mAh

Jeg formoder klipperen lader med nogenlunde konstant strøm indtil den
rette spænding er opnået, så det bare vil tage længere tid at lade
(hvis jeg ikke ombygger klipperen)

Der er 3 ledere på det originale batteri, og klipperen kan i
servicemenuen vise temperaturen, så jeg skal slagte et originalbatteri
for at få den sensor med.

Hvis jeg kan få plads på klipperen til de ekstra batterier, burde det
ikke kunne virke?

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Site Timeline