Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx - Page 2

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Hvad med en pakke tudekiks? :-)
Det er naturligvis min egen uforbeholdne mening: Men kunne du ikke finde
andre udtryk, end 'idioten'?
Der er nok en grund til, at dine mails ikke når frem! :-)

Hilsen
Lars

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Du har måske ikke flere?

Nej.

Ja, pastet fra en retur-mail fra Ole:

Autoresponded by NEWARE

Your mail was deleted : BL01-000065

Så jo, der er en grund. Og grunden er selvfølgelig at han også mener jeg er
en idiot.

/Hauge

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Lige kigget data bog, enhver octal bus transciever burde kunne gøre det hvis
den er ben kompatibel.
Erik

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Den er 100% benkompatibel.

Jeg har bare ikke kunnet finde sikre data om forskellen.

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Interfaceniveauerne er kompatible, det eneste potentielle problem er
timingen.
Skal kigge efter imorgen, hvor mange skal du bruge?

/carsten

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Du kan bruge 74ABT245 eller 74ACT i stedet. Det er samme hastighed og drive.
De findes begge på RS components og er ikke udgået

Bo //

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx
On Wed, 20 Apr 2005 11:54:09 +0200, "Bo Bjerre"

Jeg tror dig. Men hvordan fandt du af det, er det gammel
viden/erfaring - eller kan man se det nogetsteds?

Ja, man kan kigge datablade, men det er ikke altid det er hele
sandheden.

OK. Det var ikke prisen der var en parameter, kun tilgængeligheden.
Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Tjah...

Når man har rundet de 50 år, og ikke lavet andet end udvikling de sidste
25år, så kommer erfaring og hukommelse een til gode. Og dertil selvfølgelig
et par opslag i databladene for at støtte min antagelse. Delay, output
drive, skifteniveauer...

Bo //

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Hvis det bliver aktuelt har jeg et gammelt eisa-mobo med mindst 6 stk
74f245pc 20pin dil.

Du må få hele herligheden. Er i Kbh.

Christian Treldal

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Som andre har påpeget kan der opstå et problem mht. timing..

RS har den stående på deres online katalog :
630-443 til 7,15 kr + moms

Elfa har den også: 73-424-54 til ca. 1½ kr + moms

PC elektronik har den sikkert også..

Jeg har vistnok et par LS'ere liggende.. Hvis de kan bruges er det dine (
hentes i Aalborg, eller sendes med posten altefter hvormeget det haster )

smid en mail: snipped-for-privacy@gmail.com hvis det er aktuelt

/peter

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Den står som udgået hvis du trykker "bestil"

Re: Erstatte 74Fxxx med 74HCTxxx

Jeg har fået en F245 (fra Kim Johan Andersson )- og det kom at køre,
så der er almindelig glæde. Desuden lærte jeg så at 74ABC/ACT kan
bruges i stedet.

Tak for alle gode råd og henvendelser, også på mail.