Erstatningstransistor t. 2SC5707

Hej!

Jeg er ved at fikse en Dell (BenQ) fladskærm, hvor der er gået en switchtransistor istykker. Den sidder til backlight-inverteren og døde pga. en dårlig lodning på trafoen. Jeg kan desværre ikke finde denne transistor eller noget der ligner hos f.eks. Farnell...

Nogen gode idéer til hvad jeg sætter i istedet? Det er en NPN transistor som kan klare 8A, hFE min. 200 og har BW på 300MHz. Sidstnævnte er nok overkill, men jeg kan ikke finde noget som minder om den :(

Idéer til hvad jeg sætter i?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Kim Voss Schrader skrev:

Hej!

Hvis du Googler kan du finde den til ca. 16kr

--
med venlig hilsen/regards

Ole

(reply to: oz2ql(at)qrz.dk)
Reply to
Ole

Hej!

Ole wrote: ...

Ja, plus porto.

Dansk forhandler søges :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

KVS> Nogen gode idéer til hvad jeg sætter i istedet? Det er en NPN KVS> transistor KVS> som kan klare 8A, hFE min. 200 og har BW på 300MHz. Sidstnævnte er KVS> nok KVS> overkill, men jeg kan ikke finde noget som minder om den :(

Bemærk at HFE er opgivet ved en given collectorstrøm og derfor ikke altid kan sammenlignes 1:1 med andre datablade / transistorer. Det kan de fleste andre data faktisk heller ikke :-|

KVS> Idéer til hvad jeg sætter i?

Du skrev ikke hvilket hus den var i, men et godt bud ville være (TO 220):

(det er IKKE en erstatning, men en sammenlignelig type)

-- Aage

Reply to
Aage Johansen