Erstatningstransistor t. 2SC5707

Hej!

Jeg er ved at fikse en Dell (BenQ) fladskærm, hvor der er gået en
switchtransistor istykker. Den sidder til backlight-inverteren og døde
pga. en dårlig lodning på trafoen. Jeg kan desværre ikke finde denne
transistor eller noget der ligner hos f.eks. Farnell...

Nogen gode idéer til hvad jeg sætter i istedet? Det er en NPN transistor
som kan klare 8A, hFE min. 200 og har BW på 300MHz. Sidstnævnte er nok
overkill, men jeg kan ikke finde noget som minder om den :(

Idéer til hvad jeg sætter i?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatningstransistor t. 2SC5707
Hej!

Hvis du Googler kan du finde den til ca. 16kr

--
med venlig hilsen/regards

Ole

Re: Erstatningstransistor t. 2SC5707
Hej!

Ja, plus porto.

Dansk forhandler søges :)

--
> [...]

KVS> nok
KVS> overkill, men jeg kan ikke finde noget som minder om den :(

Bemærk at HFE er opgivet ved en given collectorstrøm og derfor ikke altid
kan sammenlignes 1:1 med andre datablade / transistorer. Det kan de fleste
andre data faktisk heller ikke :-|

KVS> Idéer til hvad jeg sætter i?

Du skrev ikke hvilket hus den var i, men et godt bud ville være (TO 220):

http://www.onsemi.com/PowerSolutions/product.do?idD4%4H11

(det er IKKE en erstatning, men en sammenlignelig type)

--
Aage

Site Timeline