Erstatning for TIL311 (hex display)

Er der nogen der kender en erstatning for en TIL311?

Jeg vil gerne kunne lave en 4-bit -> HEX visning på et display. TIL311 kan
gøre det men er ikke til at skaffe. Nogen der kender en erstatning?

Peter

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

http://www.elfa.se/dk/ varenummer 75-508-09
Prøv at kontakt det gammel Århus Radio Lager, hvis du vil handle som
privatperson. De er overtaget af ELFA.

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

"item is discontinued"

Manden snorksover :o)

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
P skreiv:
Muligens, Motorola:

MC14511    -> CD4511 (?)
     543
     558

HM

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Der er ingen af dem der kan lave HEX cifre. Jeg har fundet MC14495 men hvor
kan den købes henne?

Peter

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
Har du overvejet at programmere din egen dekoder i en EPROM eller en GAL
eller PALCE ?  Det er vildt overkill men i mangel af bedre.

/Lars

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Ja, jeg var ude i sådan noget, men syntes også det var lidt tåbeligt. Jeg
var helt sikker på at der var nogle dekodere der "bare kunne", men de er så
vidt jeg kan se totalt forældede.
Det er ikke engang noget fanzy det skal bruges til, bare et display på et uP
udviklingsboard i stedet for lysdioder. Men det kan være jeg ender med at
droppe det til fordel for en række lysdioder hvis det er så bøvler at finde
sådan en decoder.

Peter

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
Hej!

Smid dog et HD44780-baseret karakterdisplay på istedet. Koster stort set intet
og giver altså en del mere bling-bling end nogle 7-segment dioder :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Jo det er der skam også. Ideen med et display er bare at det er fikst at
udskrive errorcodes e.l. til hvis man sidder og lavet noget , eller hvor man
har brug for at udskrive et ciffer eller to.

Mere er der så mænd ikke i det.

Peter

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Hvis du har alligevel har en uP på bordet, er det da en smal sag at skrive 5
linie kode, så den selv foretager kodningen til et LED HEX display.
Eller gør som Kim foreslår, brug et lille LCD-display. Et med 2x16 karakter
koster det halve af hvad en enkelt TIL311 koster.

De komponenter du sidder og leder efter, hører til på tekniskmuseum. TIL311
var en gammel sag da jeg var lærling for 25 år siden (den stammer fra
70érne).
Det kan gøres langt simplere i dag ;o)

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
Hej!

Jep. Man kan jo også sætte et 4k farver 128x128 grafisk display på for 100,- alt
inklusive.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Sådan et har også leget med. Jeg skal hilse at sige at det bliver det *ikke*
simplere af ;o)

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
Hej!

Well, man kan jo hente div. guides på nettet, så det er da ikke SÅ galt endda.
Og man kunne jo risikere at lære noget samtidigt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Hvor køber du for øvrigt dem henne? jeg har ikke interesseret mig for andet
end alm. LCD ind til videre.

Peter

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
Hej!

Har ikke købt selv, men der er vist en del hos sparkfun.com

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)
P skreiv:

Jeghar noen gamle PROM-mer liggende. Jeg har ikke oversikten, den gang
jeg la dem birt, merket jeg rørene med tusj som ikke var fargeekte. Jeg
er heller ikke sikker på hvilke jeg er istand til å programmere.

Jeg tror du trenger en 256x4, fortrinsvis med åpen collektor. Jeg mener
å huske at jeg har slike. Jeg tror det er i en DIL14 pakke. Jeg
forutsetter at du er istand til å skrive *.hex filen selv.

Er det intressant?

Prisen er (omtrent) 2 ganger portoen, betales ved "noe intressant" i en
returkonvolutt. Prisen kan diskuteres, også i denne tråden ;-)

HM

Re: Erstatning for TIL311 (hex display)

Det tror jeg ikke. Sådan eenkoster ikke mange kroner, og den time, der
går med det er jo underholdning :-)