Erstatning for L272d

Hej,

Er der nogen af jer, der kender til en dual power opamp ala L272d? Behøver
ikke helt så stort output. Det vigtigste er bare at den er LILLE. SO16 er
lidt for stort.

/Peter

Re: Erstatning for L272d
(Det er til en DCC-dekoder i modeltog. Hvis der er en der har en anden ide
til hvordan jeg kan drive motoren fra en uc, vil jeg meget gerne have nogele
ideer.

/Peter

Re: Erstatning for L272d

nogele

Hvis du kan garantere, at det altid er UNDER 15V, kán du gøre som jeg gør,
og det virker fint i skala N, med de relativt små motorstrømme, jeg har. Den
hedder Si9987 og er i SO-8 hus. Koster vist en 20'er i passende styktal
Data: http://www.vishay.com/docs/70864/70864.pdf
Den er beregnet til 12V, og er god for en enkelt ampere...

Jeg har for resten også fundet en lille god diode til ensretter.
MBR-0530. Det er en 500mA schotkey diode i meget lille hus. Den var heller
ikke ret dyr, men fås muligvis kun på hjul med 3000.

Data: http://www.vishay.com/docs/85676/85676.pdf

Er du i gang med at bygge selv ??

-jeg har gjort det nogen tid.

Bo //

Re: Erstatning for L272d
<snip>
Den
Mange tak, det er jo lige hvad jeg har brug for. Det er netop til N, så den
ser jo fin ud til mig.

Hehe.. 3000 er vist lige i overkanten. Venter lidt med masseproduktion :)

Ja, jeg vil i hvert fald prøve. Har fundet et diagram på nettet, og tænkte
at jeg ville give det et forsøg.

/Peter

Re: Erstatning for L272d

den

-jeg har 2946 stk på lager...

Hvis du vil skrive programmerne, så har jeg lavet printet :-))
-det er ca 7x11 mm, med komponenter på begge sider.

Bo //

Re: Erstatning for L272d
Hej Bo,

Jeg har smidt en mail i din mailbox.