Erstatning for DTC143TK smd transistor?

Nogen der kan hjælpe med subj? Evt får jeg hurtigt får fingre i sådan en?
Sidder i en Kenwood ts50 som relæ driver i power on
p.f.t.
Erik

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?
Hej!

Hvorfor ikke "bare" prøve med en BC547/BC557 [*1] og se om det virker? Evt.
BC8xx istedet (det er SMD-udgaven).

*1 = Alt afhængigt af typen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

Evt.
Var også min tanke, bc547 er npn så den burde virke,hvor får jeg fat i smd
udgaver i få stk?
tak for hjælpen
Erik

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

Med lidt håndelag kan du godt montere en leaded på et SMD footprint. Klip
benene af meget korte, og giv dem et lille præcist ombuk, så de passer..

Bo //

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

 Med lidt håndelag kan du godt montere en leaded på et SMD footprint. Klip
benene af meget korte, og giv dem et lille præcist ombuk, så de passer..
Ja hvis du kan få bc547 til at skrumpe i tykkelse, sidder på underside af
print mod chassis, ikke sikert der er plads nok.
Hvordan går det ellers? ser du nogen af de gamle fra dtu?

Erik

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

Du kan sende mig en mail, direkte, med din adresse i, så skal klistre et par
stykker bag på et frimærke. I SMD udgaven. Ved du hvor megen strøm relæset
trækker ? Måske ville jeg anbefale BC817 i stedet. Hvad står der på den
gamle transistor ?

http://www.vishay.com/docs/85114/85114.pdf

Ja, enkelte. Jeg har noget ungt familie, der læser  grundigt derovre.

Bo //

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

par
Hmm kom lige i tanke om at dtc143 har indbygget basis modstamd, lidt svært
at lave med en smd uden, måske jeg skulle prøve leaded? så kan jeg fidle en
ekstern modstand med ind.
Erik

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

-oops, så skal jeg måske spare frimærket ?
Jeg ved at RS components, har noget, der hedder logik transistorer, der
netop indeholder basismodstand. Ellers kunne du måske bruge en FET, hvis de
ellers har benene siddende som en bipolær transistor.

Bo //

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

de
nej smid den bare afsted, kan nok afbryde en bane fra driver transistor og
putte modstanden der, nu skal min kenwood ts-50 0.3-30mhz transciever i
luften, gav 1000,- kr defekt, kan sælge den i usa for 1000-2000$$$$, men den
skal ikke sælges. Jeg skal on air.
Takker for velvillig assistance på alle punkter til en gammel elktronikhaj
med halvrusten hjeren, har ikke arbejdet effektivt med elektronik i næsten
15 år.
Erik

Re: Erstatning for DTC143TK smd transistor?

Du kan sikkert godt bruge en BC547 eller en BC847 i stedet for en DTC143T,
men husk lige at montere en 4,7K modstand i serie med basen på transistoren.

Der er et datablad på DTC143T her:

http://www.onsemi.com/site/products/summary/0,4450,DTC143T,00.html

--
Hilsen