Erstatning for 2n3904

Søger en erstatling for en 2n3904, det gør ikke noget hvis den er i TO220
hus

Men den skulle gerne kunne trække lidt mere end de 200mA den er angivet
til.. 400mA ville istede være passende.. nogle forslag?

//Brian

Re: Erstatning for 2n3904
Hej Brian

2N3904 er jo en småsignaltransistor med en rimelig forstærkning,
jeg går ud fra at det er til noget styrringsformål du skal bruge en
erstatning, så jeg ville satse på en lille effekt darlingtontransistor
i TO220 hus som erstatning, f.eks. BD675.

Re: Erstatning for 2n3904

Den skal bruges som "relæ" til at muligørre større strømgennemgang fra en
4017
andre forslag så?

(det var en 2N3904 der var foreslået i det diagram jeg lurede på)

//Brian

Re: Erstatning for 2n3904

Hvor stor strøm skal du bruge? hvad må man nu lige max trække ud af en
cmos 4017?
Du skal nok bruge noget darlington.

mvh Erik

Re: Erstatning for 2n3904
Hej Brian

Som jeg skrev BD675.

Re: Erstatning for 2n3904

BC337-25
http://www.nxp.com/acrobat_download/datasheets/BC817_BC817W_BC337_5.pdf

Medium power driver transistor - emitter og kolektor er vist byttet, men basis
er i midten på begge typer.

--
  Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
  Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

hej brian

 hvis du bare skal tE6%nde noget , ville jeg kikke pE5% de smE5% "switch"
FET ( hex fet )

jeg har bygget noget der tE6%nder en h4 pE6%re som kun for styrespE6%nding
fre TTL

10 A i et sot8 hus,  ( og jeg kan ikke mE6%rke at den bliver varm )
martin

Site Timeline