Ericsson Bluetooth module...

Er der nogle der tilfældigvis har leget lidt med Ericcson Bluetooth module
(ROK 101 007 der er bygget på et print med RS232 driver). Det er lykkes at
sende instruktioner til kortet. Men hvis man f.eks. sende en reset kommando
01,03,C0,00 (hex) ser det ikke ud til at der kommer det rigtige svar. Der
skulle retuneres 00, men i stedet kommer der en streng ala 04 aa bb cc dd ee
(hex)... (xx er de samme værdier hver gang jeg kan bare ikke lige huske dem,
og strengen er noget længere). Reset kommandoen skulle retunere 1 byte, der
er 00 hvis det er lykkedes eller skal den retunerer 1 byte fejl kode... (Er
ikke helt det der sker).
Hvis man sender en Read_BD_Adress (01,09,10,00), får man et lignende
resultat... (Skulle retunerer 1 status byte + 6 adress byte).

Kommunikationen foregår med 57600 baud, 1, 8, none, uden flow kontrol...

Er der nogle der har fået det til at fungere, og evt. kan komme med nogle
prej om hvordan man har fået kommunikationen op og køre (test basis), evt.
hvilke terminal programmer der er egnede (Eller har man selv skrevet)...

På forhång tak for hjælpen

Thorbjørn Jørgensen

Re: Ericsson Bluetooth module...

Kan desværre ikke hjælpe dig, men lige et spørgsmål da jeg selv leder
efter BT moduler: Hvor meget koster sådan et, og hvor kan man købe dem?

Med venlig hilsen Preben

Re: Ericsson Bluetooth module...
Hej Preben

module

Jeg ved faktisk ikke hvad det koster, da jeg er studerende og mere eller
mindre få udleveret sådanne ting. Så jeg kan desværre helle ikke hjælpe
dig... Men ovenstående modul, skulle være rigmeligt nemt at interface til,
det har både UART og USB, og så er der yderliger nogle PCM ind og udgange...

Mvh
Thorbjørn

Re: Ericsson Bluetooth module...
Hej igen...
Lige for at følge op...
kommando
ee
dem,
der
(Er

Nu har vi efterhånden fået snakket med nogle folk der vidste noget, og det
ser ud til at output er puttet ind i lidt mere besværlig protokol end først
antaget. Yderligere har det vist sig at BD adressen for modulerne er den
samme, så det vil ikke kunne lade sig gøre at kommnunikere med flere af den
samme type moduler i den sammen bobbel... Det har også vist sig at det
faktisk ikke er så svært at lave en forbindelse imellem de to moduler, og
sende forskellige ting imellem dem... Så problemerne er løst...

Mvh
Thorbjørn

Site Timeline