Erfaringer med parkometer

Jeg har et parkometer, Jacob Jensen model FH100.
Fint design, men giver parkeringsbøder, da den ikke altid registrerer en
parkering.
Er der nogen, der kender det problem med den?
Mvh Kurt

Re: Erfaringer med parkometer
Ja og jeg får heller ikke penge for at jeg udviklede den i 1976, den
kunne ikke godkendes dengang.

Men ja der er generelt problemer med de der automatiske pskiver, så
check altid inden du forlader bilen.sæt en almindelig pskive og skrot
lortet. Nogen af den forventer at bilen minimum har kørt i 15 minutter
før den resgistrerer ny parkering. Ved ikke om nogen af de nyere bruger gps.

mvh Erik

Re: Erfaringer med parkometer

Tro da fanden når den ikke virker :-)

Nu har jeg fra jul til sommerferien checket min Park One, den virker
ganske tilforladeligt og jeg er nu holdt op med at se efter hver gang.

Re: Erfaringer med parkometer
ønsk dig ikke at møde pvagten ved mit aldi lol, er du stadig
interesseret i melsec softwaren iøvrigt?
mvh Erik

Re: Erfaringer med parkometer

Det lader jeg så være med.

Jeps.

Re: Erfaringer med parkometer

Jeg har det problem, at jeg overhovedet (trods høreapparat) kan høre det
pip, som den påstås at give, så jeg tænker ikke over, at den måske ikke
soger noget ved parkering!
Kan du ikke kort skitsere, hvordan den finder ud af, at man holder stille.
Er der støj fra tændingen?

Mvh Kurt

PS: Jeg kunne da også være interesseret i SW fra dyret!

Re: Erfaringer med parkometer

jeg kan desværre ikke hjælpe med de nyere modeller, går ud fra det er en
kombination af tænding og noget ala en rystedetektor der registrerer
det. Softwaren jeg nævnte er til en plc som klaus venligst har foræret mig.

mvh Erik

Den 01-09-2012 00:52, Klaus D. Mikkelsen skrev:
  Nu har jeg fra jul til sommerferien checket min Park One, den virker

Så er det nok park two der ikke virker ggggggggggg

mvh erik

Re: Erfaringer med parkometer
Hm...
Hvis man skal kontrollere hver gang, er der jo ikke nogen mening med at have
den!
Mvh Kurt

[...]

Jeg har endnu ikke haft held til at opdage at den er smuttet, heller
ikke ved kørsel med ret kort afstand mellem parkeringerne.

Har du husket at justere den med motoren i tomgang. Har læst engang at
det manglede vist i nogle af brugsanvisningerne

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Re: Erfaringer med parkometer

Hvad er det for justeringer?
Mvh Kurt

Re: Erfaringer med parkometer

Forklaringfølger her de kalder det kalibrering

http://jjpd.dk /

Jeg plejer at kalibrere med driftsvarm motor

Check også
"Nyttige tips og aktivering af P-skiven"

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Site Timeline