Erfaringer med loctite contact +

Hej NG

Jeg har problemer med at få limen, "contact + lim til limning af stik på
elbagruder" jeg kan ikke få limen/pastaen til at hærde op og holde stikket
fast, har affedtet med sprit og varmet op med loddekolbe, men fedter stadig
rundt efter at have kølet ned, det hæfter overhoved ikke..

Er der nogen der har erfaringer med dette produkt? evt. hvad jeg gør galt?

mvh
Christian Olesen

Re: Erfaringer med loctite contact +
Hej Christian

Jeg kar ingen erfaringer med netop det produkt, men står der ikke noget
på pakken om hærdetiden ? Og sprit dur ikke som affedter, til det formål
skal du bruge acetone, cellulosefortynder, isopropyl alkohol eller lignende
rene produkter, sprit er forurenet med et fedtet produkt.

Mvh Max

Re: Erfaringer med loctite contact +
lignende

ups, jeg omformulere lige,

Jeg har brugt sprit til at afrense med som der står i brugsforvirringen, og
der står også at det skulle hærdeop så snart man fjerner lodde kolben? men
det kunne jo være at man skulle prøve med acetone eller andet specielt
affedter væske/spray.

mvh

Christian

Re: Erfaringer med loctite contact +

stadig

Hej

Kan det skyldes at limen er for gammel måske ?
visse loctite typer virker ikke særlig godt når de når over en hvis dato

Mvh
Rasmus Riber

Re: Erfaringer med loctite contact +

Og nogle tåler ikke sollys.

Mvh Max

Re: Erfaringer med loctite contact +
Hej Christian,

Er det ikke et to-komponent produkt ?
(Hvis det er, kan det være blandingsforholdet der ikke er overholdt).

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er ikke et 2 komponent, det skal blot trykkes ud af tuben, klemmes fast
på ruden/kontaktfladen og derefter varmes op med loddekolben,, det siger
brugsanvisningen i hvertfald.

Site Timeline