Erfaring med flere enheder på en enkelt s trømforsyning

Hej alle,

hvad bør jeg være opmærksom på, ud over at strømforsyningen kan levere nok strøm, hvis jeg ønsker at benytte en enkelt strømforsyning til server, switch, router mv. De kører alle på 12V.

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

"Jonas Jalling" skrev i meddelelsen news:49ed9b52$0$90265$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Hvis du har 10 enheder der skal bruge 200ma Så skal du have en strømforsyning der kan trække over 2A - ellers skulle der ingen problemer være. Ok du skriver kun 12V - jeg går ud fra du mener 12 Volt DC.

Mvh Allan

Reply to
Stampe

Hvis en enhed kører på 12V AC, starter den med en brokobling, så så kører det fint på DC, uanset hvordan polariteten er.

problemer ? -stelfejl, (hvis man blander forskellige enheder) Nogle enheder har galvanisk adskillelse i power'en men det er ikke mange. Har man en AC enhed, vil der kunne opstå et problem.

Stampe skrev:

Hej Allan,

Ja, så langt er jeg med.

En enkelt enhed er dog AC, men det kan jo fikses. Der sidder jo alligevel en ensretter indeni og derefter garanteret en 5V eller 3.3V regulator så det burde nok gå.

Mine bekymringer gik mere på at enhederne jo så bliver forbundet både via. power, men også via. ethernet (og nogle via. seriel). Ethernet er med UTP-kabler så ingen problemer her. RS-232 derimod har jo en GND med rundt, kan det give problemer?

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

Det er nok bedst hvis de er galvanisk adskilte, så du ikke får mystiske strømsløjfer.

Netværkskablerne allerede er adskilte.

Men audiostik og andet er ikke. Så et par højttaler på samme 12Volt kan være et problem

Reply to
Christen Fihl

Ja, lige præcis! (mht. AC)

Jeg er næsten 100% sikker på at ingen af enhederne har galvanisk adskillelse - uden dog at have undersøgt det nærmere. Men er det et problem?

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

Prøv at tegne et diagram for dig selv, og se hvordan nogle af dioderne i broen bliver sat ud af drift, hvis stel på 2 enheder sættes sammen (gennem seriel kablet). Eller omvendt, så får AC apparatet ikke en effektiv nul gennem strømstikket, da strømmen løber lettere gennem seriel stikket. (Der er 0.7V forskel over dioden, men seriel kablet kortslutter med 0V) Så kun ok med AC enheden, hvis ikke forbundet galvanisk med andet.

Christen

Reply to
Christen Fihl

Christen Fihl skrev:

Ja. Den er heldigvis kun forbundet via. ethernet så ingen problemer her.

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling