Er RJ45 stik kategoriseret?

Findes der f.eks. Cat6 RJ45 stik?
Jeg er klar over at der findes konnektorer og kabler der udgør
Cat6-systemer, men hvad med patchkablerne? Er de udført med et "normalt"
RJ45-stik eller hvad.

/Jens Ulrik

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Ja.

Ja, hvad med dem  ?
De fåes også efter cat. 6 specifikationer.

Det afhænger af, hvad du forstår ved "normalt".

Der findes RJ-45 stik, der opfylder kravene til
henholdsvis cat. 5(e) og cat. 6.

--
Kim

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Aha.

Hvor køber man RJ45-stik der er Cat6?

Hvor?

F.eks. Greenline's hjemmeside har "normale" RJ45-stik... der er kun *en*
model at vælge imellem, ligesom der er de andre steder jeg har ledt.

Hvor er de beskrevet/sælges de?

/Jens Ulrik

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Søg evt. via google.

Bl.a.:
http://www.vmc.dk/Diverseprodukter.htm#Modularstik%20-%20Crimpv ærktøj%20for%20modularstik

--
Kim

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Der findes begge dele. Cat6-stik er generelt dyrere. Se fx. www.greenline.dk
for aktuelle priser.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?
"normalt"
www.greenline.dk

Jeg kan desværre ikke finde Cat6 RJ45-stik der. Kunne du ikke være så rar
at beskrive hvor på deres hjemmeside der er Cat6 RJ45-stik? Evt. en
hvilken som helst hjemmeside der beskriver/sælger stikkene?

/Jens Ulrik

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?
Hej Jens Ulrik

Stikket er det samme, det er kablet der gør forskellen.

Mvh Max

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?
On Wed, 21 Jul 2004 12:09:54 +0200, "Max"

Det samme som hvad  ?

En RJ-45 konnektor er ikke bare en standard konnektor.

De findes bl.a. i skærmet / uskærmet udgave
samt til enkelt- eller fler-trådet udgave.

Det er langt fra alle RJ-45 konnektorer,
der lever op til de krav, der stilles til Cat. 6.

Se evt.:
http://www.tiaonline.org/standards/category6/faqDetail.cfm?id32 %

--
Kim

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?
Hej Kim

OK, den type jeg normalt køber RS varenr. 368-9690 er bare
opgivet til både Cat 5, 5E og 6.

Mvh Max

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Der er forskel på Cat5 og Cat6 RJ45 stik (jeg har begge dele). Men vær
opmærksom på at der er skrappe krav for at lave Cat6 ledninger - der skal
være et vist antal vindinger per længde.

Men hvad er dog grunden til at bruge tid på at sætte Cat6 stik på ledninger?
Hvem har brug for Cat6 i dag?

- Per

PS: Mine Cat6 stik er købt i USA - jeg ved ikke hvor man køber den slags
herhjemme.

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

[...]

ledninger?

At opnå en god forbindelse i mellem enhederne på et Cat6-netværk!?
Et færdigt patchkabel i Cat6 er selvfølgelig et alternativ til selv at
lave det, hvis det er det du hentyder til.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men hvad har det med sagen at gøre?

Jeg var bare interesseret i om der var Cat6-stik, fordi der på de første
10 sider jeg fandt på Google ikke stod noget som helst om Cat6 for
RJ45-stik (heller ikke på Greenline.dk, som Christian Iversen henviste
til).

Er det virkelig så unormalt at lave patchkabler selv i dag? Selvfølgelig
skal det laves ordentligt, men imho er det altså ikke "rocketscience".

For at et Cat6-backbone skal fungere efter hensigten anbefales(/kræves?)
det at bruge samme producents system til kabler og konnektorer. Gælder det
så også for patchkablerne? Hvis backbone er AMP's skal patchkablerne så
også være AMP? Deres stik må jo være dem der passer bedst sammen med deres
konnektorer?!

/Jens Ulrik

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Jamen alt det forstår jeg selvfølgeligt godt. Og jeg forstår også godt
hvorfor man lægger Cat 6 kabel ind i vægge, kabelbakker etc. Men i og med
der ikke rigtigt findes kommercielt udstyr som kræver cat 6 (gigabit
ethernet kræver kun Cat 5e), hvorfor så bruge tid og penge på at investere i
stik, patchkabler etc. som alligevel skal laves om den dag du står med noget
cat 6 udstyr (hvis det sker ...)? Og til den tid er cat 6 patchkabler
sikkert også en del billigere, sådan at der ikke er nogen grund til at lave
dem selv.

- Per

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

[...]

med
investere i

Tja... det kan du måske godt have ret i...

Hvorfor skal det laves om? Det er jo allerede Cat6.

lave

Det kan du sikkert have ganske ret i.

/Jens Ulrik

Re: Er RJ45 stik kategoriseret?

Det kunne godt være skrevet mere klart ... jeg mente patches om ... :-)

- Per

Site Timeline