Er dette en and?

"Klaus D. Mikkelsen"

En elektrolyt er et stof der når det påføres en spændning leder en elektrisk strøm, dens elektriske ledeevne og ladnings transport bliver skabt ved ioner i bevæglse ( sådan cirka) :o)

ps olie er ikke en elektrolyt ( det var en fup eller fakta historie )

-- Venlig Hilsen Michael Meidahl Jensen snipped-for-privacy@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Hvis du sørger for at skifte olie på den and med passende memmelrum, sker der ikke noget farligt :-)

indvendigt befinder sig noget olie

Fritøse, det så kaldte

I rørenes tid havde man en lignende konstruktion. Den hed ikke en si, men et styregitter.

Men eftersom de fleste kommer salt på tingene nu om dag er elektrolutten ikke særligt godt isolerende. På grund af lækstrømmen (kaldet slipstrømmen) vil anden alligevel blive afled til jord.

Hej Klaus

Som jeg skriver, så mener jeg.

Det mange forvirres af, er at i en elektrolytkondensator er elektrolytten rent faktisk ikke dielektricum,

Det er det oxidlag der sidder på aluminiumen til gengæld.

I en blyakkumulator er elektrolytten også ledende.

Måler du elektrolytterne i blodet på et menneske, måler du rent faktisk saltene i blodet. Og salte i vand, er ledende.

--
Mvh. Uffe Ravn
Andefri

"Bo Bjerre" skrev

Åh du siger noget jeg tænkte ikke på salten i olien, selvom salt nu ofte tilføres efter friturestegningen.
--
Mvh. Uffe Ravn
Der mener at Bo Bjerre har levert mange gode jokes med årene, oftest i

Hej Bo

Hvor langt går sådan en and så på literen ?

Hej Bo

Ok, jeg troede det var jydsk kryptering :)

Du er chanceløs ude i virkeligheden.

Nå, men nu vil jeg gå op i seng. Jeg slukker lige for clockradioen, den kunne jo gå i stykker af statisk elektricitet inden jeg skal vækkes 0630.

Reply to
Ole Geisler

Et spørgsmål om sikkerhed. Kender du ikke følgeren ved en glem frituregryde, det samme vil ske hvis man umotiveret kom til at tende for stikkontakten.

--
****  Calle  ****
Reply to

Måske har du bare ikke bemærket det?

--
****  Calle  ****
Reply to

Men er hätten din? ;-)

--
| Christian Iversen       | The southern France collaborated with the  |
| chrivers@iversen-net.dk | Germans, embarrassing. So since then       |

Nej det er noget kjøvenhavnere har fundet på fordi de ikke forstår "fremmedsprog" ;-)

--
| Christian Iversen       |                Jam? Fuck off               |
| chrivers@iversen-net.dk |                                            |

Du glemte en spand kørnerprikker og en æske franske skruer med løs kærv.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge
Reply to
Karsten H. Jensen

Jeg har i øvrigt lige fået en større dunk forlygtevæske hjem - var det noget?

Ellers er der luftvendere og 10 spande ternet maling på vej hertil fra tyskland :-)

--
| Christian Iversen       |   I claim India for britain. "You can't    |
| chrivers@iversen-net.dk |   claim us, we live here! 500 million of   |

"Christian Iversen" skrev

Til halogen eller xenon?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Ole Geisler skriver:

Den har vel backup batteri ? Du kan bare svare når engang du har været ude ved tavlen for at slå alle sikringer og H(p)fi'en og alle sikringerne til....

Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død