Er dette en and? - Page 2

Re: Er dette en and?

    *LOL* Men manden har jo ret, hvis der konstant er strøm på, afgives der
konstant varme i, og varmelegemet slides der af ;) .... meeen det kræver
strøm hele tiden, og deraf er statisk elektricitet udelukket :)

--
VH
Lars Molnit

Jeg skruer da alle mine pærer ud af fatningen, når de ikke er tændt,
netop for at uhdgå at statisk el ødelægger dem.

Bo //

Re: Er dette en and?

Jeg skrev "eller lignende" så derfor er det ikke ensbetydende at der er
tale om statisk elektricitet som i morer jer over, jeg husker ikke hans
ordvalg, men det skulle være varmelegemet der tog skade.

Henning Lund
Re: Er dette en and?

ROFL...

Re: Er dette en and?

Tak Klaus. Du støtter min teori om at jeg har så megen humor, at jeg
måske kan begå mig ude i samfundet.

Bo //

Re: Er dette en and?
On Sun, 22 Jan 2006 21:25:23 +0100, Bo Bjerre

Du er chanceløs ude i virkeligheden.

Nå, men nu vil jeg gå op i seng. Jeg slukker lige for clockradioen,
den kunne jo gå i stykker af statisk elektricitet inden jeg skal
vækkes 0630.

Re: Er dette en and?

Den har vel backup batteri ?
Du kan bare svare når engang du har været ude ved tavlen for at slå alle
sikringer og H(p)fi'en og alle sikringerne til....

Re: Er dette en and?

Se nu er du på vildspor, der er en afbryder på gryden :o)

Henning Lund
Re: Er dette en and?

    Hey den slags er der kun til pynt, de blir hurtigt slidt, og derved er
det langt bedre at tage stikket ud af kontakten ;) end at benytte dem.

--
VH
Lars Molnit

Hmmm det har jeg aldrig oplevet

Henning Lund
Re: Er dette en and?
Hej Henning

Skruer du også ledningen af dit komfur og af din
vaskemaskine når du ikke bruger disse ting ?

At man ikke skal have en frituregryde sat til
er ganske korrekt sikkerhedsmæssigt ok, men
det har intet med varmelegemet at gøre, det
er for at beskytte mod brand ved det uheld
at gryden tændes ubemærket.

Mvh Max

Re: Er dette en and?

Næe men jeg ved bare ordene kommer fra en mand jeg har kendt i 28 år og
han har aldrig bildt mig en and på ærmet før.
Henning Lund
Re: Er dette en and?
Hej Henning

Nej, men det kan jo være et af de tilfælde hvor han bare har fået galt
fat i noget uden at opdage det. Der er simpelthed ikke effekt nok i
statisk elektrisitet til at ødelægger et varmelegeme, hvis man da
lige ser bort fra et lynnedslag.

Prøv om du kan få ham til at fortælle lidt mere om hvor han har
imformationerne fra.

Mvh Max

Re: Er dette en and?

Jeg skrev også statisk elektricitet eller noget andet, dermed ikke ment
100% at det skulle være statisk el. da jeg ikke han huske hvad det var
han sagde kunne tære gryden når den sad i kontakten. Jeg skal prøve at
få fat i ham når han kommer hjem fra skiferie, jeg er for nærig til at
ringe til hans mobil i udlandet ;o)

Henning Lund
Re: Er dette en and?

Det er ham der betaler den dyre takst. Du betaler kun indenrigs.

Re: Er dette en and?

Det er da dyr takst til mobiler uanset om det er inden eller udenrigs.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Re: Er dette en and?

Det er ikke en and? :o)
Hvis det er sådan så tager han sq sikkert ikke telefonen, han er nemlig
også wæjstjye.

Henning Lund
Re: Er dette en and?

Nope...

Ikke nok jyde kan jeg regne ud - for så har man firmatelefon :-)

Re: Er dette en and?

Findes der da andre former ????

Mvh Max

Re: Er dette en and?

Jeg har hørt om ind til flere der selv betaler for deres telefonregning
- men det kan være en and ???