Er dette en and?

Jeg har købt en ny frituregryde som iflg. manualen efter brug altid skal
pilles ud af stikkontakten, en bekendt af mig siger, at det er fordi
noget statisk elektricitet eller lignende vil ødelægge gryden hvis den
bliver i stikket.
Er der en som kan give mig en forklaring hvad det skulle gøre at bæstet
bliver i stikkontakten, og kan det ikke gøre det at slukke for
stikkontakten?

Henning Lund
Re: Er dette en and?

Et bedre bud vil være at det er for at sikre at en eller anden ikke ved en
fejltagelse tænder for gryden, med de følger det kan få..
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Re: Er dette en and?

Har været** nabo til en der har fået brændt sin lejlighed af 2 gange på
grundlag af en frituregryde (fejltænding af gryden mens der har været
fedt* i)

* eller hvad der er i sådan en gryde.
** føler mig mere tryg nu efter jeg er flyttet.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Re: Er dette en and?

Rap rap rap - (det er en and).

Re: Er dette en and?

Ok jeg takker for svarene.

Henning Lund
Re: Er dette en and?

    Minder mig om jeg er løbet tør for popnithuller, må heller bestille det
hjem sammen med en dåse knofedt :) og sølvparpirshatten som kan beskytte
mod jordstråler ;)

--
VH
Lars Molnit

Sølvpapirshatte beskytter altså IKKE imod jordstråler.........

De er for at hindre rumvæsnerne i at læse dine tanker!

Re: Er dette en and?

Hmm, så giver det da ikke nogle former for problemer, med eller uden hat..
;o)

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060122165525@smart-tech.dk
Re: Er dette en and?

    Er du sikker, jeg vil nu mene det er en 2-i-1 funktion ;) at den gør
begge dele... men som Hauge siger så er Hatten lidt ubrugelig, hvis den
købes for det første problem.

--
VH
Lars Molnit

Men er hätten din? ;-)

--
| Christian Iversen       | The southern France collaborated with the  |
| chrivers@iversen-net.dk | Germans, embarrassing. So since then       |

Hvis du kan komme med en forklarig, der er baseret på VIDENSKAB og
facts, skal jeg nok designe et værn mod det...

Bo //

Re: Er dette en and?

Spar på kræfterne. Den ER allerede lavet. Den kan købes i dyre domme.
Jørgen Møltoft, fra DTU, var på DR og skulle teste vidundret der kunne
fjerne jordstråler i et hus.
Den bestod af en alm. stik-i-væg strømforsyning og en æske med en
lysdiode. Han skildte den ad for åbn skærm og præsenterede indholdet og
forklarede funktionen af det. Indholdet var ganske enkelt en lysdiode
med en formodstand og et par meter nydeligt og pænt oprullet ovalt
2x0.75 kvd.
Der var måske komponenter for ialt 10 kr. men skidtet blev solgt for
2-300 kr. plus "den specielle" strømforsyning til et par hundrede.
Der er penge i det skidt og folk køber det ... Eller skal vi sige købte.
Jeg håber sgu ikke at folk er så dumme at de bliver ved med at købe det
  efter den udsendelse.

- Lars

Re: Er dette en and?

Schludder og wræwl,

Jeg tænker ikke på humbug, men en teori, der holder sig KUN til
naturlovene, og som kan eftervises med een med en naturvidenskabelig
uddannelse.

Bo //

Re: Er dette en and?

Også gode i regnvejr

Henning Lund
Re: Er dette en and?

Hvilken størrelse, jeg har en del liggende i overskud fra et tidligere
projekt

Henning Lund
Re: Er dette en and?

Du glemte en spand kørnerprikker og en æske franske skruer med løs kærv.
Karsten H. Jensen

Re: Er dette en and?

Jeg har i øvrigt lige fået en større dunk forlygtevæske hjem - var det
noget?

Ellers er der luftvendere og 10 spande ternet maling på vej hertil fra
tyskland :-)

--
| Christian Iversen       |   I claim India for britain. "You can't    |
| chrivers@iversen-net.dk |   claim us, we live here! 500 million of   |

Til halogen eller xenon?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Er dette en and?

Vores gryde har ingen afbryder på, så eneste mulighed for at afbryde den
er faktisk at trække ledningen ud. Med to mindre unger i huset stoler
jeg ikke på "bare" at slukke på kontakten.

Men det har INTET med statisk elektricitet at gøre ;-)

Jørn

Re: Er dette en and?

Jeg studsede lidt da det er en mand som arbejder en del med elartikler
som sagde at varmelegemet kunne gå til hvis gryden stod med strøm på
hele tiden.

Henning Lund