Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?

Så har jeg brugt det meste af aftenen på at flå Line Out
stikket ud på mit lydkort og erstatet den med et phonokabel
så jeg kan slippe for de evindelige udfald i lyden. Hvem
fanden har fået den geniale ide at bruge sådan et lorte
stik til den opgave, så hellere at de havde integereret
alle indog ud gange i sub-d stikket hvis det var plads
hensyn der fik dem til at vælge.

Mvh Max
.

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Max ramte sit keyboard den 12-04-2006 23:05 og fik dette ud af det:

Soundblaster ?
Man burde smide nogle rigtige phonostik på til ud- og indgange. Ikke mere.

Hvorfor ikke droppe det latterlige 15 polede sub-d stik ?

Sub-d stikket bruges til joystick (ikke mere. Man kører vel usb i dag),
og midi (igen: ikke mere. Man kører usb).

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Hej Benny

Ja :(

Ja, men problemet er nok pladsen.

Sub-d stik er gode stik og jeg kunne fint forestille mig alle ind og
udgange ført ud i sådan et stik og så et kabel op til en kontrol
box hvor alle de rigtige stik kunne sidde.

Mvh Max

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Max ramte sit keyboard den 12-04-2006 23:23 og fik dette ud af det:

Tja, men det vil blot give endnu flere kabler.

Til 'almindeligt' behov ville phonostik fint kunne klare det.

Med almindeligt behov mener jeg en bruger, som blot skal have rimelig
lyd ud af maskinen. Måske i surround. Det er der fint plads til med
phonostik.

Ellers kan man lave en ekstra plade med de resterende stik (line in og
mic. in), og kable det internt i maskinen. Det tager godtnok to
udvidelsespladser, men mindsker kabelrodet.

Er man mere end almindelig bruger kan et lydkort som f.eks. Delta 1010
LT komme på tale. Der er stikkene ført ud af et stort sub-d stik.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Hej Benny

Ja der er mange måder det kan løses på, men 3,5 mm.
jack stik er ikke en af dem :)

Jeg skulle måske kikke efter en afløser til mit gamle
PCI128 kort, med ordentlige stik :)

Mvh Max

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Max ramte sit keyboard den 12-04-2006 23:40 og fik dette ud af det:

Enig. Jeg synes jo den rigtige måde er et fedt kabel til en 19" box i
rack'et sammen med de mange andre 19" moduler (jeg bruger til musik).
Men jeg er jo heller ikke en 'normal' bruger (som musiker vil man gerne
have lidt mere end 3½ mm. jackstik).

Tja, der er mange muligheder.
Du skal dog lige holde dig for øje, at nogle af de professionelle kort
ikke har onboard soundchip (kan altså ikke afspille midilyde o.s.v.),
men til gengæld nogle gode AD/DA convertere.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Hej Benny

Ja, det kan hurtigt blive noget af en ormegård bag sådan en pc :)

Jeg syntes ikke der er så mange hvis man kun er til stereo.

Hvad skal man også bruge det til :)

Mvh Max

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?

Hi Hi .. surt show

opgave,

det skal jo være billigt :o)
her er et ,men nytter ikke meget hvis hun parten er noget skod
http://qtel.dk/shop/product_info.php?cPath30%_31&products_id26%39

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Har du ikke et stik på dit lydkort så du selv kan tilslutte nogen lydudgange
af eget valg?

På mit Terratec kort er der et par tre-bens pinrækker som jeg bare har
tilsluttet nogen phono stik, som jeg har skruet fast i en af de plader som
normal sidder hvis en port ikke er optaget!

Brian

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Hej Brian

Tror du så jeg havde besværet mig med at bygge det om  ? :)

Mvh Max

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?

Ha ha, ellers havde han da ikke śkrevet det ;)

Har følgende kort, og bruger det som Daw, det spiller Max :), og uden
støj, og med alm. Jack stik (ikke mini).

http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr17%24

/Sv-e

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Hej Sv-E

Det ser meget interessant ud, det kunne være en løsning. Jeg skal også
trække min PC 1 meter frem for at kunne komme til den, så jo færre
kabler bagi, jo bedre og det er en kæmpefordel at dem der er der
sidder fast.

Takker for input.

Mvh Max

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?

Hvis du ikke har brug for digital i/o, kan det gøre lidt billigere:

http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr17%23

/Sv-e

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?

Nånå, men så kan du jo lodde jack-stikket ud og tage signalet derfra og ned
til en plade med nogen phono stik i? (og evt. parallelt til jack-stik, til
høretelefoner)

Brian

Re: Er det kun mig der hader 3,5 mm jack stik ?
Hej Brian

Det er jo netop den manøvre jeg starter med at fortælle at jeg
har lavet. ;)