Er det her en god regulator?

Den skal regulere en 12v 80watt blæser men køleribben signalerer (for mig) at den blot omsætter hastighedsreduktionen til varme :-(

Jeg skulle jo gerne nedsætte både hastighed og forbrug.

Kan man sige noget om den ud fra billedet?

Reply to
Morten P

"Morten P" skrev :

nej - ikke en dyt.

--
Jan_stevns
?He who dies with the most toys is nonetheless dead?

Det skulle da lige være at den store køleplade indikerer en ret dårlig virkningsgrad. Det kan være den bare er lavet som lineær regulator i stedet for switchmode.

Forbruget vil selvfølgelig alligevel falde når den regulerer hastigheden ned, men det kunne falde endnu mere hvis den var mere effektiv.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

"Ulrik Smed" skrev :

Hvis man kan forvente ledningerne - er af normal beskaffenhed - er den boks ikke ret stor, ej heller er kølepladen

--
Jan_stevns
?He who dies with the most toys is nonetheless dead?
Reply to
jan_stevns

Det kan jo være at den lykkelige ejer vil løfte sløret for lidt mål på dimsen ? Måske også lidt omkring hvad det er af fabrikat, model/type, det på dillede skrevne MSC 19.0013 giver ikke meget i google.

/Hans

Reply to
Hans Kjærgaard

"Morten P" skrev i en meddelelse news:49faf6fd$0$90268$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Stor chance for du har ret. (Kan du ikke spørge forhandleren om virkningsgraden ?)

Den her er lavet med PWM teknik og kan sagtens regulere 10 amp/120w. Der sidder 3 stk mos-fets (TO-220 hus) med hver sin lille clip-on køleplade inde i plastickassen.

mvh JBH

Reply to
JBH

En pulsbredderegulator. Hvorfor der skal 3 MOSFET'er til at ordne det forstår jeg ikke lige, men jeg kan allerede nu regne fortjenesten ud til at ligge på den store side af 900 kr pr stk.

Den Fri, 01 May 2009 15:19:46 +0200 skrev Morten P:

Hvis du selv kan lodde så er her en simpel og billig pwm styring:

mvh. sanmann

Reply to
Brian Lassen

[...]

Den ene transistor sidder parallelt over motoren.

Konstruktionen er bygget over en LT1158. med en 4093 som clock/PWM generator og overtemperaturbeskyttelse (m. NTC). Der er også 2 stk 30amp. relæer til at koble udenom bilens eksisterende blæserstyring.

Hvor meget de tjener på den,tør jeg ikke udtale mig om.

mvh JBH

Reply to
JBH

"Brian Lassen" skrev i en meddelelse news:49fc172c$0$15898$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

?? ehm.

Den her er simpel

mvh JBH

Reply to
JBH

Den Sat, 02 May 2009 12:45:21 +0200 skrev JBH:

Jeg bøjer mig, den er simpel.

mvh Sanmann

Reply to
Brian Lassen

"Brian Lassen" skrev i en meddelelse news:49fc295d$0$15873$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

;-)

mvh JBH

Reply to
JBH

Ohh tre varianter, Kjøller, og jeres to.

Hvad koster det at få en herfra til at bygge en sådan dimmer der kan klare de (vist) 6.6A min blæser max trækker? :-)

Reply to
Morten P

Gerne :-)

Jeg har et multimeter men ved ikke hvad jeg skal måle og hvor :-)

Bagpå den står:

ART.NO. SCW 129249 SER.NO 0819136173

Cool air - Clean air - Heating

Håber jo det er PWM, for ellers skal den returneres og jeg må bygge selv eller købe Kjøllers...

Reply to
Morten P

ca 1.100kr pr time plus materialer, hvis du selv sørger for CE mærkning.

"Morten P" skrev i en meddelelse news:49fdd868$0$90270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Kom lige i tanke om at Kjøllers ikke kan regulere optil mere end ca 50%.

Men her er en som selvbyggersæt.

Pris for byggesæt (uden kasse) 149kr. Hvor meget det koster at lodde det sammen ??

mvh JBH

Reply to
JBH

Ohh! Den er bestilt :-)

Og den til 1000 er returneret. Snart :-)

Tak!

Reply to
Morten P