Er det her en god regulator?

http://img366.imageshack.us/img366/9330/img1480.jpg

Den skal regulere en 12v 80watt blæser men køleribben signalerer (for mig)
at den blot omsætter hastighedsreduktionen til varme :-(

Jeg skulle jo gerne nedsætte både hastighed og forbrug.

Kan man sige noget om den ud fra billedet?

Re: Er det her en god regulator?

nej -  ikke en dyt.
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Re: Er det her en god regulator?

Det skulle da lige være at den store køleplade indikerer en ret dårlig
virkningsgrad. Det kan være den bare er lavet som lineær regulator i stedet
for switchmode.

Forbruget vil selvfølgelig alligevel falde når den regulerer hastigheden
ned, men det kunne falde endnu mere hvis den var mere effektiv.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Er det her en god regulator?

Hvis man kan forvente ledningerne - er af normal beskaffenhed - er den
boks ikke ret stor, ej heller er kølepladen

--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Re: Er det her en god regulator?

Det kan jo være at den lykkelige ejer vil løfte sløret for lidt mål på
dimsen ?
Måske også lidt omkring hvad det er af fabrikat, model/type, det på
dillede skrevne MSC 19.0013 giver ikke meget i google.

/Hans

Re: Er det her en god regulator?

Gerne :-)

Jeg har et multimeter men ved ikke hvad jeg skal måle og hvor :-)

Bagpå den står:

ART.NO. SCW 129249
SER.NO 0819136173

Cool air - Clean air - Heating

Håber jo det er PWM, for ellers skal den returneres og jeg må bygge selv
eller købe Kjøllers...

Re: Er det her en god regulator?

Stor chance for du har ret.  (Kan du ikke spørge forhandleren om
virkningsgraden ?)

Den her er lavet med PWM teknik og kan sagtens regulere 10 amp/120w. Der
sidder 3 stk mos-fets (TO-220 hus)  med hver sin lille clip-on køleplade
inde i plastickassen.

http://www.kjoeller.com/ardic/fanmaster.htm

mvh
JBH

Re: Er det her en god regulator?

En pulsbredderegulator. Hvorfor der skal 3 MOSFET'er til at ordne det
forstår jeg ikke lige, men jeg kan allerede nu regne fortjenesten ud til
  at ligge på den store side af 900 kr pr stk.

Re: Er det her en god regulator?

Den ene transistor sidder parallelt over motoren.

http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0,C1,C1003,C1142,C1114,P1464,D2064

Konstruktionen er bygget over en LT1158. med en 4093 som clock/PWM generator
og overtemperaturbeskyttelse (m. NTC).  Der er også 2 stk 30amp. relæer til
at koble udenom bilens eksisterende blæserstyring.

Hvor meget de tjener på den,tør jeg ikke udtale mig om.

mvh
JBH

Re: Er det her en god regulator?

Hvis du selv kan lodde så er her en simpel og billig pwm styring:

http://www.solorb.com/elect/pwm/pwm1/index.html

mvh.
sanmann

Re: Er det her en god regulator?

?? ehm.

Den her er simpel

http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm555.html

mvh
JBH

Re: Er det her en god regulator?

Jeg bøjer mig, den er simpel.

mvh
Sanmann

Re: Er det her en god regulator?

;-)

mvh
JBH

Re: Er det her en god regulator?

Ohh tre varianter, Kjøller, og jeres to.

Hvad koster det at få en herfra til at bygge en sådan dimmer der kan klare
de (vist) 6.6A min blæser max trækker? :-)

Re: Er det her en god regulator?

ca 1.100kr pr time  plus materialer, hvis du selv sørger for CE mærkning.

Bo //

Re: Er det her en god regulator?

Kom lige i tanke om at Kjøllers ikke kan regulere optil mere end ca 50%.

Men her er en som selvbyggersæt.

http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem63%35

Pris for byggesæt (uden kasse) 149kr.  Hvor meget det koster at lodde det
sammen ??

mvh
JBH

Re: Er det her en god regulator?

Ohh!
Den er bestilt :-)

Og den til 1000 er returneret. Snart :-)

Tak!

Site Timeline