er det en sort 103 SMD modstand?

Jeg har subwoofer sæt til pc hvor volumeknappen dårligt virker længere og
derfor godt vil udskifte det print den er nipset fast i. Desvære sidder der
også 2 sorte dimser (tror det er SMD "Modstande") hvor der står 103 på.
Kan jeg erstatte disse med alm. komponenter og hvad skal de så hedde?

Disse "modstande" sidder før Stereopotmeteret og er det første lyden støder
på, når jeg føder sættet fra min pclyd ud.

/Johnny

Re: er det en sort 103 SMD modstand?

Det er sikkrt 10K modstande, hvilken størrelse er det ?, så kan jeg da evt
sende nogle stykker...

Men jo alm modstande skulle kunne gøre det

Kasper

Re: er det en sort 103 SMD modstand?
Jeg finder ud af størrelsen i aften.

Nej tak, men jeg skal ind til Brinck efter et stereopotientmeter alligevel,
men jeg ved bare ikke hvor meget  potientmeteret der sidder i er på, det er
sådan et som ligge fladt ned på printet og er faktisk rigtig sølle at se på
ala BR.

Men hvordan kan man finde ud af hvad 103 er for en modstand?

/Johnny

Re: er det en sort 103 SMD modstand?

10 efterfuglt af 3 nuller. Altså 10000 Ohm = 10kOhm.

 --
Gert

Re: er det en sort 103 SMD modstand?

LOOOOL ja det vidste jeg  nu godt. *GG* troede bare kun man brugte den form
for angivelser på diagrammer.

Tak skal du have Gert....

/Johnny

Site Timeline