er det en sort 103 SMD modstand?

Hej

Jeg har subwoofer sæt til pc hvor volumeknappen dårligt virker længere og derfor godt vil udskifte det print den er nipset fast i. Desvære sidder der også 2 sorte dimser (tror det er SMD "Modstande") hvor der står 103 på. Kan jeg erstatte disse med alm. komponenter og hvad skal de så hedde?

Disse "modstande" sidder før Stereopotmeteret og er det første lyden støder på, når jeg føder sættet fra min pclyd ud.

/Johnny

Reply to
Johnny

Det er sikkrt 10K modstande, hvilken størrelse er det ?, så kan jeg da evt sende nogle stykker...

Men jo alm modstande skulle kunne gøre det

Kasper

Reply to
Repzak

Jeg finder ud af størrelsen i aften.

Nej tak, men jeg skal ind til Brinck efter et stereopotientmeter alligevel, men jeg ved bare ikke hvor meget potientmeteret der sidder i er på, det er sådan et som ligge fladt ned på printet og er faktisk rigtig sølle at se på ala BR.

Men hvordan kan man finde ud af hvad 103 er for en modstand?

/Johnny

Reply to
Johnny

10 efterfuglt af 3 nuller. Altså 10000 Ohm = 10kOhm. -- Gert
Reply to
Gert

LOOOOL ja det vidste jeg nu godt. *GG* troede bare kun man brugte den form for angivelser på diagrammer.

Tak skal du have Gert....

/Johnny

Reply to
Johnny