Er der nogen der ved om dette virker på en MAX 232

Hejsa

I det diagram jeg er i gang med at bygge skal der bruges en MAX232 kreds, og
sådan som de har brugt kondensatorerne i diagrammet er jeg lidt i tvivl på
om det er den rigtige måde at gøre det på?

Jeg har lagt 2 billeder i dk.binaer under "MAX232 brug". Billedet (MAX232a)
er den måde de bruger det på, og "MAX232" er den måde specsne til MAX232
siger de skal bruges på. Vil det virke på deres måde ?

Det det handler om er ben 2(V+) og 6(V-), her siger specs at der skal være
en kondensator med + til ben 2, der går til +5v, og en kondensator fra ben
6, med + til stel. Dette er også den måde jeg har brugt det på tidligere,
men i diagrammet jeg har fundet går de 2 kondensatorer fra ben 2/6 til stel.
Det er sådan set kun ben 2 kondensatoren der i deres diagram går til stel
istedet for +5v.

Kan det virke ?

Jacob

Re: Er der nogen der ved om dette virker på e n MAX 232

Kan du ikke smide billederene på nettet eller sende mig en mail. Så kan
jeg kigge på dem for dig!

Hilsen Mikkel

> [...]
 JR> tidligere, men i diagrammet jeg har fundet går de 2 kondensatorer fra
 JR> ben 2/6 til stel. Det er sådan set kun ben 2 kondensatoren der i deres

Begge dele er OK !

Jeg kan ikke se nogen bemærkning i datablad fra MAXIM (MAX232/202), men
senere datablade (MAX3232) er anført med en bemærkning om at begge dele er
iorden.

--
Aage

Site Timeline