Er der nogen der kender russiske transistorer ?

Hejsa

Jeg har fundet et diagram på nettet, men der er vist KT972 som transistorer,
og det jeg kan finde frem til er disse
http://www.chipinfo.ru/dsheets/transistors/1972.html

Jeg syntes dog jeg kan komme frem til at man ikke bare lige kan smide en
BC547B i da det ser ud til at base/collector/emitor ikke sidder ens på den
russiske og BC547'eren. Har jeg ret i det, og i tilfælde af at jeg har ret,
laver jeg så ikke bare et konverterprint og sætter ovenpå det print jeg
laver med diagramet fra nettet ? Så kan jeg vel godt bruge BC547'ere ? At de
russiske kan trække 4 amp er nok ligemeget da jeg ikke kan tro at der
trækkes 4 amp i et datasignal mellem en PC og en Bil :)

Jacob

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?

transistorer,
ret,
de

Jeg tror der er tale om en fejl når du nævner bc547x som erstatning for den,
som er vist på den russiske side. Skal du ikke op i noget BD-noget istedet,
bc547 er da en småsignaltrans ?

mvh
Ebbe

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?

Det er en NPN 60v 8w som det står på den russike siden, benkobling TO126
cutoff frekv. 200mhz
ekvivalenter er f.eks. BD679 BD677 2SC910

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Tak for hjælpen

Men hvis jeg ser på den rusiske transistor vs BD679, så er benforbindelserne
ikke de samme, der er byttet om på 1 og 3, hvis da mit russiske alfabet ikke
er helt i stykker, er det korrekt ? Men der er vel ikek noget galt med at
tage en BD679 og vende den om, selvom ben 1 og 3 er omvendte ?

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?

Jacob

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?
den står som ekvivalent til russeren

kt3107 er forøvrig en darlington, men såvidt jeg kan se så har den samme
pins som bd679?

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

KT3107 har C på ben 1, B på ben 2 og E på ben 3, BD679 har B på 1, C på 2 og
E på 3, og det er heller ikke samme hus, KT3107'eren mener jeg har samme
benforbindelser og hus som en BC557, eller er jeg totalt forkert på den ?

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?

og
Bc557 kommer i et hus, som hedder sot-92:
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/B/C/5/5/BC557.shtml

Bd679 er en sot-32:
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/B/D/6/7/BD679.shtml

Som du nok kan se, er der ikke den fjerneste lighed mellem de to. Hvis du
bruger en bd679 istedet for kt3107, så "krydser" du blot ben 1+2 med et
stykke flex på et af benene, så er den hjemme .

mvh
Ebbe

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Hvad siger du til dette

KT972A = BD875 ?

KT3107 = BC307 ?

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Nu har jeg efter lang tids søgen på google fundet frem til disse, som skulle
være at finde idag, og have samme ben/egenskaber som de russiske.

KT972 = BD677

KT3107 = BC307

Hvad siger i ?

Jacob

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?
Det er enklere å gå direkte til en dedikert database enn å bruke Google når
det gjelder halvledere
Jeg er veldig fornøyd med denne:
http://www.datasheetarchive.com/search.php?q=&sType=part&ExactDS=Starts

Re: Er der nogen der kender russiske transistorer ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Ja, den er fin, men det hjælper jo ikke så meget når ikke man ved hvad man
leder efter :) Da først google havde fortalt mig hvilke europæiske der passe
med de russiske, så kunen jeg begynde at se i datasheets.

Jeg fandt dette datasheet
http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=KT97 der havde de russiske
transistorer hvor der så var de tilsvarende europæiske også :)

Jacob

Site Timeline