Er der nogen der kender denne modstand ?

Hejsa

Ja så kommer lige sidste spørgsmål før jeg har alle ting på plads til mit
print. :)

I det diagram jeg er ved at bygge ud fra er der nævnt 3 modstande som
"MF-030" i beskrivelse, er der nogle af jer kloge gutter der har en ide om
hvad denne betegnelse dækker over ? Jeg syntes ikke lige google er min ven
her, jeg kan finde ud af at der er noget der hedder MF modstande, men hvad
er en evt forskel ? Og har MF modstande noget at gøre med betegnelsen
"MF-030" ?

Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

MF er kort for Metal Film og tallene bagefter er mak effekten der kan
afsættes 030 = 0.3W.
se evt:
http://www.micro-ohm.com/filmprecision/mf.html

hilsen Mikkel

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

Tak for det, men er den max effekt = det der maks kan løbe gennem
modstanden, altså en slags styring af den max effekt der kan komme ud på den
anden side, eller der hvor modstanden brænder af? Og hvad er forskellen på
denne type(030)  modstand og så en alm modstand, er forskellen ikke kun 0,05
W ?

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

Der hvor den brænder af.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

Det er effekten du kan afsætte i modstanden før den brænder af. Du kan
sikkert bare bruge en almindelig modstand.

Hilsen Mikkel

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

Må vi ikke få lidt mere at vide om funktion og placering af de modstande - jeg
kommer f.eks. til at tænke på Bourns MultiFuse: http://bourns.com/pdfs/mfr.pdf

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Jeg syntes dog bare lige at 40ampere, er lige i overkanten, til datasignaler
mellem bil og computer :)

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

Hehe, er også med at det er sådan en russerne mener. Det passer også
fint med de 0,3W.
lær evt:
http://www.littelfuse.com/resettable_fuse.html

Hilsen Mikkel

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?
Hej Ove

Uha, Jacob holder kortene tæt ind til kroppen, men jeg tror
han roder med noget interface til computeren i en BMW :)

Mvh Max

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Yes :)

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Det er ligepræcis sådan en jeg skal bruge er jeg sikker på  :) Ved du hvor
man får fat i dem i DK ?

Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?

RS-components f.x.

Bo //

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

De har desværre ikke nogle med samme data som disse, og dem de havde er
udgået fra deres sortiment :(

Mvh
Jacob

Re: Er der nogen der kender denne modstand ?
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Men Århus radiolager kunne skaffe dem :)

Mange tak for hjælpen til jer alle, hvis der er andre der er interreseret i
disse dimser, er her linket til dem som Århus radiolager kan skaffe.
http://www.elfa.se/pdf/60/06027007.pdf

Mvh
Jacob

Site Timeline