Er denne trafo OK til mit 'projekt'

Hej Gruppe

Jeg har fE5%et en timer uden strF8%mforsyning/transformator.
Af databladet fremgE5%r det, at trafoB4%en skal vE6%re
2 X 6V 300mA

Vil denne her jeg har fundet hos Conrad.de vE6%re OK:
Varenummer 506419 - 62
SekundE4%r-Spannung: 2 x 6 V
PrimE4%r-Spannung: 230 V
Leistung: 5.0 VA
SekundE4%rstrom: 417 mA

Beklager hvis spF8%rgsmE5%let er 'tE5%beligt' men jeg vil helst ikke brE6%n=
de
noget af :-)

Med venlig hilsen
Flemming

Re: Er denne trafo OK til mit 'projekt'

Du skal vel først finde ud af, om den spænding du skal bruge til timeren
skal være en jævnspænding eller en vekselspænding. Nu er der iflg. dine
specifikationer, at der er tale om en trafo. I så fald er der tale om
vekselspænding.

Er der tale om jævnspænding, skal spændingen fra trafoen ensrettes og
stabiliseres. En mulighed kunne i så fald være at købe en færdig,
stabiliseret strømforsyning til projectet.

Se evt. her:

http://www.rscomponents.dk/electroniske-komponenter-dk/526938647-ac-str%C3%B8mforsyninger-mascot-str%C3%B8mforsyninger-mascot-type-6820-25v.html

eller her.

Jeg tror, en af disse løsninger bliver billigere.

Karsten H. (7870)
Re: Er denne trafo OK til mit 'projekt'
Hej Karsten

Tak for hurtig svar. Det mE5% vE6%re vekselspE6%nding for den helt prE6%cise
oplysninger, der stE5%r om strF8%mforsyningen er
' 12V AC C.T. (2x6V AV/300 mA'

Med venlig hilsen
Flemming

Re: Er denne trafo OK til mit 'projekt'

Du skulle måske fortælle hvilken timer du har fået.

Fakta hjælper ofte på graden af folks vilje til at hjælpe.!

Til din info:
Det er ofte sådan, mener jeg, at jo flere fakta man kan oplyse, jo mere
hjælp kan man få.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk /

Re: Er denne trafo OK til mit 'projekt'

Det er en timer, som denne jeg har fE5%et:
http://korturl.dk/9n0
Jeg skal ikke bruge relE6%delen til noget. Kun tE6%llefunktionen.
Det blad, der lE5% sammen med den skriver ikke mere end der stE5%r pE5%
hjemmesiden

HE5%ber det er nok info :-)

Med venlig hilsen
Flemming

Re: Er denne trafo OK til mit 'projekt'
Hej Flemming

Køb en MT606-2 til 45 kr. hos http://www.elektronik-lavpris.dk

den skulle fint kunne løse opgaven.

Når du har købt transformatoren, så vend lige tilbage og
få en vejledning i at tilslutte den til din tæller.

Re: Er denne trafo OK til mit 'projekt'

Hej Max

Tusind tak for hjE6%lpen :-)
NE5%r den kommer hjem ser jeg, om ikke det er noget jeg kan finde ud af.
Ellers skriver jeg igen.

Du skal være velkommen.