Er 16W nok til SMD

Jeg skal flytte et par SMD komponenter på en PCB, og har dermed fundet et
lofdekole med et meget fin spids til formålet. Sprørgsmålet er hvis den 16W
effekt den har er nok til så en opgave eller kommer jeg til at bruge alt for
meget tid til evt. opvarming af lodninger for at den kan gøres sikkert uden
skade på komponenter?

pft
Robin

Re: Er 16W nok til SMD

Jeg bruger normalt en 65 eller en 80watt til SMD rework. Det, der er
vigtigst, er at der er en rigtig god temperaturstyring, så man ikke
kommer for højet op i temperatur, for det ødelægger printet.

Er det kun en lille opgave, og holder du til i ØstJylland, kan jeg
hjælpe dig.

Bo //

Re: Er 16W nok til SMD
Tak for infoet. Jeg er desværre på sjælland ved Roskilde., men tak
alligevel.

vh

Re: Er 16W nok til SMD
OK, vi top-poster. Det er ikke velset i news, men jeg skal gøre det kort:

Send lige en direkte mail, så hitter vi på eet eller andet. Jeg kommer
forbi Roskilde tirsdag formiddag/middag

Bo //

Re: Er 16W nok til SMD

Ingen kontakt, ingen hjælp...

Bo //

Re: Er 16W nok til SMD

Jeg bor i Frederikssund og kan godt klare det for dig.

MVH Erik

Re: Er 16W nok til SMD
jeg beklager den sene svar men jeg var optaget de sidste dage med produkt
releases. Jeg har faktisk præsteret at udføre opgaven med en almindelig
loddekolbe, lup og en hel del tålmodighed.

vh

Re: Er 16W nok til SMD

OK, så er du klar til flere opgaver :-)

Jeg kom hjem fra ØstZonen her ved kl ca 14 tiden.

god weekend,