Epson LCD datasheet TCM-A0618

Hej,

Jeg er faldet over et par fede LCD displays med Touch. De har blå
baggrunds belysning med hvid tekst. Total bling bling!

De kommer fra noget medical udstyr som B&O har produceret.

Problemet er at jeg ikke kan finde databladet til det.

Displayet hedder TCM-A0618 og er et custom Epson, men jeg går ud fra at
de fleste af deres TCM displays nok har samme pin-out og controller.

Hvordan finder jeg mon noget information omkring dette display?

Har overvejet at skrive til Epson, men det tror jeg ikke at jeg får
noget ud af.

Mvh
   Jan

Re: Epson LCD datasheet TCM-A0618
<KLIP>

Hej Jan.

Fortæl os hvad der sidder af kredse bagpå displayet, så tager vi den
derfra. også hvor mange poler stikket til displayet er på, kunne give et
fingerpeg.

// Per.

Re: Epson LCD datasheet TCM-A0618
Hey Per,

I kan se et par billeder af mine displays her...

Inden jeg skrev indlægget så løftede jeg det ene print for at se om det
var muligt at læse hvilke driver kredse der var brugt, men det er bare
sorte snot klatter.

Interfacet er på 14 pins (nej det er ikke et standard 44780).
Displayet er så vidt jeg husker et 320x240 pixels grafisk display (uden
controller). Displayet skal refreshes...

http://www.laser-events.dk/privat/sp_index.php?file=./elektronik/DSCF1152.JPG
http://www.laser-events.dk/privat/sp_index.php?file=./elektronik/DSCF1153.JPG

Hvis bare man kunne finde et datablad på et display i samme serie... Men
google er ikke en særlig god ven lige i øjeblikket.

Mvh
   Jan

Re: Epson LCD datasheet TCM-A0618
<KLIP>

Av, den var straks værre... så kan jeg slutte mig til klubben, jeg har
også et rigtigt dejligt QVGA LCD display fra en kopimaskine også med
touch, same deal, ingen controller, og så bliver det sku svært medmindre
man kan skaffe controlleren på et print eller programmere FPGA'ere. Jeg
havde engang en plan om at lave noget med en dual-port RAM der sad
imellem det og en PIC men da jeg så priserne på nævnte ram glemte jeg
det igen....

prøv at tjekke forummet ud på lcdinfo.com ud, der sidder folk ligesom
dig med problemet med controllerløst display, dog henvises der til
controllere der kan løse problemet. du må læse lidt på det.

MVH, Per.

Site Timeline