EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

Hejsa
"Havde" en sådan projektor.
Til at starte med kørte den fint.
Så pludselig ville den ikke tænde mere. Så kunne man lige hive stikket ud i
10 sek, og så havde man lige 10 sek til at få trykket on via remoten. Fint
nok, det kunne jeg leve med ;)
Men så her til aften ville den slet ikke tænde mere. Der var lys i den
orange powerlampe. Ok, tænkte jeg, den får da lige lov at stå.
Så har for ½ time siden ville jeg lige prøve igen. Nu er der ikke engang lys
i powerlampen.

Kunne det ikke godt lyde som noget standbyforsyning / strømforsyning der
ikke er ok ?

Hvis nogen har servicemanual eller diagram på dyret hører jeg gerne fra jer
;)

--
Mvh stefan
Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

[...]

Manual til den:
http://files.support.epson.com/pdf/elp35_/elp35_u1.pdf

Der er ingen lamper der lyser i den overhovedet

--
Mvh stefan
Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

 - et meget ledende spørgsmål..: - Hvor mange timer har den kørt siden du
har skiftet lyskilden???

Hvor gammel er den??

Det er osse set at balasten dør...

Lars / Viborg

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

600 timer. Pæren burde leve 4000.
Jeg ville mene den burde lyse i lamp-fail dioden hvis det var den ?

Tjah.... 5 år måske ;)

Balasten ?

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

Har fundet fejlen.
En o.1 ohm modstand og en 2SK2370 Fet der sidder som det første næsten ved
forsyningsindgangen.
Kan man ikek regne med at det er alt ?
Projektoren har stået hvor der har været lidt for varmt har jeg fundet ud af
;(  Så må have lavet et nyt ophæng til den.

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

Er du sikker på det ,altså at den er 0,1 Ohm, det er effekt modstand ikke ?
det er en meget lille modstand

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

0.1 er hvad der står på den ;) Og jo, det er en effektmodstand... vil skyde
på ca 1-3 watt.... baseret på størrelsen.
Men smider en 4 watt i

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

ja du må undskylde ,men der er noget i mit vand der siger
mig der er noget galt :o)
du kan ikke med et almindeligt multimeter måle 0.1 Ohm
hvis det er "brænt over" så har det været meget varmt
enda måske med lidt "røg" eller svætet til
jeg går ud fra det er et SMD komponent

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Hehe, læs hvad jeg skrev. Der er påtrykt værdien 0,1 ohm og et lille ohm
tegn. (ved skam godt den afbryder og ikke kortslutter)
Og nej, det er ikke SMD, men en ganske alm leaded modstand ;)

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler
Kan lige tilføje at den ikke har ristet nogle af SMD sikringerne ;)

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

Det kunne man ikke :( Skiftede begge af ovenstående.... nu strøg ensretter
broen med også :( og den smækker sikringen i skabet :(

Nogle gode bud ?

Re: EPSON EMP3500 projektor død/ servicemanual mangler

Defekt SOPS controller... - Rep. den rigtige vej rundt, nu ved du der er
flere fejl...

Lars / Viborg