Eprombrænder til C64

 Er der nogen der har eller ved hvor man kan købe en eprombrænder til
en Commodore 64, det må også god være bare et diagram eller byggesæt .
  på forhånd tak

Re: Eprombrænder til C64
Brinck, meget billigt som byggesæt det havde en hel kurvfuld på et
tidspunkt...

Re: Eprombrænder til C64
Hej Henrik
Jeg tror at jeg har et print fra Circuit Design liggende som kan sådan
noget - må lige checke.

VH Lars Sch-M

Re: Eprombrænder til C64
Det havde jeg, men det var en ZX-brænder til noget Spectrum, ikke C64.
Men hvis nogen kan bruge det så sig bare til, jeg får det ikke brugt.

VH Lars

Re: Eprombrænder til C64
Hva er en eprom-Brenner? bare undrer....

Re: Eprombrænder til C64

En ting man bruger når man skal brænde (programmere) sine EPROM's.

       News.sonofon.dk er nu nede igen.
 Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,
Re: Eprombrænder til C64

...og en enprom er en form for lager enhed i størrelse fra 8 Kb og opefteer
typisk til 8/16 Mb, samt alle størrelser der i mellem, få i 8 og 16 bit
udgaver... ofte har man fx. et program til en microcontroller i, som hentes
og afvikles af controlleren.... andre formål findes dog også...

Re: Eprombrænder til C64

EPROM'er er ved at blive overhalet (overflødiggjort) af
FLASH-hukommelser, fordi det er møjsommeligt at slette og reprogrammere
EPROM'erne. Ofte anvendtes UVEPROM'er
(UltraVioletErasableProgrammableReadOnlyMemory) som skulle pilles ud af
soklen, puttes ind under lampen i flere/adskillige minutter for at være
slettet. Derefter skulle de puttes i en brænder (programmeringudstyr)
for så til sidst igen at blive sat (i soklen) i udstyret. GAAAB
VH
Klaus

Re: Eprombrænder til C64
EPROM'er bruges skam stadigt. De er forbandet svE6%re at angribe med en
virus :-). Noget som "geniale" hjerne har fundet ud af man kan med
Flash'er. Og det gE6%lder selvfF8%lgelig ikke kun for PC'ere og deres
BIOS'er. Derudover synes jeg nu ikke at tiden er et problem. Det vender
man sig til :-).

Site Timeline