eprombrænder til 2708 ?

min kære brænder er gået i stykker
er der nogen der har en erstatning for min brænder og
ikke vigtigst så skal den kunne brænde 2708 ( behøver ikke gøre andet )

gode råd til ny indkøb af anden brænder
og helst en der kan tages med og lave en kopi on the fly uden brug af pc

2708 er speciel den køre med negativ spænding
( første omgang så tænkte jeg en inverter på alle ben ) måske ?

Julius Nielsen
Aabenraa

Re: eprombrænder til 2708 ?
Hej
Hvad er der specielt ved disse 2708 eprommer ?
Det er bare ren nysgerighed.

Min søgning har ikke lige kunne finde nogen som kunne brænde "on the fly"

Re: eprombrænder til 2708 ?

Hvad er der da sket med din brænder? - Er det helt umuligt at reparere den?

De helt gamle EPROM kredse fra 70'erne 2702, 2704 og 2708 udmærker sig
ved at bruge -5 volt og +12 volt foruden den almindelige +5 volt.

/Lars

Re: eprombrænder til 2708 ?
ja desværre den er helt død
men er det rigtig forstået den programere ved -5 volt på data og ikke som
27176 med +5 volt ?

er der slet ikke nogen der har bare en anelse omkring et produkt der vil
kunne klare de eprommer ?

Julius Nielsen

Re: eprombrænder til 2708 ?

Husker jeg rigtigt, kom der en high-speed udgave med en accessrit på 1us :-)

Find en nyere prom, der er delvist benkompatibel med den. Noget med at
der kom større prom'er, der brugte de overskydende spændingsben til
adresser. Så de kan skæres over på det oprindelige print.

Bo //

Re: eprombrænder til 2708 ?
til dem der har brug for en løsning er denne her velegnet.
http://www.elnec.com/products/programming-adapters/?f27%08_module

man brænder den med samme indstillinger som 2716 og det skulle fungere
perfekt.
bare hvis andre har et lignende problem.

Julius

Re: eprombrænder til 2708 ?

Den ser mig noget dyr ud men ser ud til at kunne klare dit problem.¨

Vær i den forbindelse opmærksom på at Texas' 2716 ligesom 2702 - 2708
kræver tre spændinger mens deres 5v version hedder 2516.  - Ved stort
set alle andre fabrikater - Intel, Atmel, Fujitsu, mm - er 2716 samt de
større 27xxx EPROM-kresde alle som en beregnet en enkelt +5volt
spænding. Det kan snyde så grusomt.

/Lars

Re: eprombrænder til 2708 ?
Den 30.11.2010 19:54, skreiv Lars Peter Larsen:

En ting er HELT SIKKERT. Når det gjelder eprommer mindre en 2764, så bør
du ikke gjette, du bør være sikker og slå opp i databladet for den
eksakte kretsen. Når det gjelder slike gamle kretser, er det ikke så
enkelt å slippe ut røken og si "oy" og så finne en ny krets.

HM

Re: eprombrænder til 2708 ?
Jeg gætter næppe, jeg konstatere og lære af mine fejl
Jeg spørger for ikke at ha 2 defekte brændere

tak for input