Eprom skal erstattes med en EEprom.

Kan jeg umiddelbart hive en 27C256 ud
og montere en 27SF512 og forvente at skidtet fungerer?
Ja-ja, jeg ved godt at den skal programmeres,
men udover det.
Eprom'en er en M27C256 og EEprom'en er en SST27SF512

--
mvh Uffe

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.
Du skal nok lige vE6%re opmE6%rksom pE5% at SST27SF512 jo er "dobbelt sE5%
stor" som M27C256. Du skal egentlig bare sikre dig at ben 1 (Vpp i
256'erens tilfE6%lde og A15 i 512'erens) er hE6%gtet til enten GND eller
5V. Hvis den er hE6%gtet til 5V, skal du lige sF8%rge for at programmere
"de F8%verste" 256 kbit i stedet for "de nederste". Alternativt kunne du
jo "lF8%fte" benet og hE6%gte det til GND.

Access tider skal selvfF8%lgelig ogsE5% vE6%re de samme eller bedre, men det
kan vi jo ikke se ud af de data du har givet her.

/Thomas

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Det er vist lige der jeg ramler ind i mit problem.
Konstrukt√łrene af apparatet syntes at Vpp p√• Eprom'en skulle l√¶gges til Vcc
:-(
Det er i praksis ikke muligt at bryde printbaner til pin 1.
At udlodde tulipanen til pin 1 er måske muligt,
skal unders√łges, men bliver ikke let.
S√• er der jo nok kun tilbage at fors√łge med 'flytning' af programmet 256k
op.

Det er på plads.

--
mvh Uffe

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.
Hvorfor ikke bare programerer en 27c256 ?

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Fordi der skal eksperimenteres en del.
Det er meget hurtigereog lettere at slette en EEprom end en Eprom.
En EEprom kan jo slettes i brænderen.

--
mvh Uffe

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Ellers kunne det jo v√¶re en ide at bruge en flash  prom i stedet for en EE ?

Bo //

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Hmm, kan man fE5% FLASH prom'er i 32kB stF8%rrelsen i DIL pakninger?

/Thomas

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Ved nE6%rmere eftersyn sE5% er den omtalte EEPROM faktisk en FLASH ;o)

http://www.sst.com/products.xhtml/parallel_flash/27 /

/Thomas

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

http://www.hkinventory.com/public/OfferInventResult.asp?Order=1&pnums28%F256+DIL&crit1=&crit2=&category=&product=&keywords=&words=3&country=&postdate=&brand=&crit3=&crit4=0&datecode =

Bo //

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Det er en flash.

--
mvh Uffe

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.

Det er nu heller ikke noget problem, de fleste brE6%nder-programmer kan
normalt hE5%ndtere et "offset" pE5% adressen der programmeres til. Du
behF8%ver ikke E6%ndre programmet (jeg gE5%r ud fra at den er en eller anden
form for BIN eller HEX fil), du kan bare angive, at prgrammet skal
programmeres fra adresse 0x8000. BrE6%nderprogrammet kan mE5%ske afvise at
programmere koden pE5% andre adresser end den angivet i HEX filen. Det
kan dog lF8%ses ved at bruge et tool a-la hex2bin.

Hvis du vil vE6%re helt sikker pE5% at tingene virker optimalt, kan du
evt. brE6%nde et "spejl" af koden fra adresse 0x0000 ogsE5%.

/Thomas

Re: Eprom skal erstattes med en EEprom.
[klip]

Du kan lave en adaptor af en ekstra IC-sokkel hvor du bukker, klipper og
lodder lus på så forbindelserne passer og som monteres mellem konstruktion
og EEPROM.

Tomas

Site Timeline