EPROM emulator

Hejsan

Ville høre om der er nogen her der har erfaringer med ovenstående, og evt.
nogle anbefalinger, producent, gør-det-selv ?

Med venlig hilsen

Henrik

Re: EPROM emulator
On Tue, 05 Jan 2010 21:10:25 +0100, Henrik Pedersen

Du kunne måske selv supplerer med lidt om hvilke EPROM typer du ønsker
at emulerer ?

/Hans

Re: EPROM emulator
Det skulle være 27256 typerne.

Henrik

Re: EPROM emulator

Må man spørge hvad du skal bruge det til, for det er da rimelig "old" sager
;)

Kasper

Re: EPROM emulator

Det må man da gerne :-)
En af mine gamle undervisere har kreeret en lille computer baseret på en
Z80. Den skal der pustes lidt liv.
Da det jo uden tvivl bliver try-and-error kunne det jo være rart ikke at
skulle bruge en time på at slette og brænde, hver gang der skal ændres en
linie kode.

Tak for hjælpen. Jeg grubler lidt videre på en budgetløsning.

\Henrik

Re: EPROM emulator
Henrik Pedersen skreiv:

Interessant, men Z80 er (i utgangspunktet) bare istand til å adressere
64K, og så trenger du noe RAM. Da synes en emulator på 256K noe i det
største laget.

Du har et annet alternativ: Å utvikle koden i RAM, eller, hvordan har du
tenkt å utvide adresseringsområdet, pageing?

HM

Re: EPROM emulator

Z80 kan adressere 64K byte, en 27C256 er på 256K bit, altså kun på 32K byte
;o)

Re: EPROM emulator
Allan Soerensen skreiv:

Beklager, jeg var for kjapp.

Alikevell.
Bruk et ferdig system, BigBoard, Kaypro 2 eller et av de ørten andre
ferdige systemene.

Jeg anbefaler deg å tenke nytt.

Jeg har en Kaypro 10(?) som byttes billig. Ulempen er at den er
bestykket med en 5Meg disk som jeg vil ha tilbake, men til gjengjeld har
jeg egnede MFM-disker som kan erstatte disken.

Mail dersom det er interessant ;-)

HM
Når du skal utvikle

Re: EPROM emulator
Jeg har et par andre boards jeg også udvikler på, der kan køre linux, samt
en CPLD-fætter jeg også leger med.
Z80 er rent nostalgi. Dels blev den anvendt i undervisningen, og dernæst var
den også hjernen i min første computer (Sharp MZ-800).
Så jeg kan egentlig bare have pustet lidt liv i den, om den kommer til at
opfylde et formål er mere usikkert.

\Henrik

Re: EPROM emulator

Jeg har to kasser EPROM emulatorer du kan få billigt :o)
De er til parallelport, kører kun på Win98 og helst i en DOS prompt på noget
hjemmestrikket software som er 15 år gammelt...
De er gamle, halvslidte, mange er defekte... :o)

Jeg har i stedet lige købt en prof. emulator, med masser af features og
debug muligheder.
Du kan få dem for ca. 2000,- + moms mange forskellige steder, men jeg ved
ikke om det skal være prof eller fusk?

De æder helt sikkert alle sammen 27C256 som du bruger (og som jeg også
bruger med den jeg lge har købt).

Kåre

Re: EPROM emulator
Det skulle være til noget semifusk af en art.
Det lyder en kende besværligt at skulle puste liv i en DOS/Win maskine blot
for dette, og 2000,- ex. moms stemmer ikke helt til hobbybudgettet.
Jeg fandt dette link på google. Er der nogen der har erfaringer med det ?
http://piclist.com/images/boards/EPROMemuMk2/index.htm

\Henrik

Re: EPROM emulator

Jep, megabesværligt, derfor købte jeg også en ny, da tid = penge i min
verden...

Men dit link ser nu også besværligt ud ???
Det ligner noget man selv skal flække sammen?
Umiddelbart så skal du da nok regne med 5-700 kr. med print og kasse og det
hele.
Plus en hel del timer for at samle skidtet.
Men hvis tid ikke er penge, så kan der da blive nogle hyggelige timer ud af
det :o)

mvh
Kåre

Site Timeline