EPROM brenner

Jeg har ben EPROM brenner, "ICE TECHNOLOGY". Den er tilkoplet PC-ens
paralellport.

Fungerer den også om jeg kopler den til USB? ( USB <-> paralellport).

Noen som har forsøkt og vet?

HM

Re: EPROM brenner
Hej Harald

Måske, du må prøve dig frem.

Re: EPROM brenner

Jeg kan ikke svare præcist, men jeg har fundet rigtigt mange devices,
der er bygget til parallelport, og som IKKE fungerer med en USB/parallel
ting.

Xilinx programmer
PIC programmer
flere måleinstrumenter

Jeg husker kun een "maskine", der fungerede

Bo //

Re: EPROM brenner

Den her USB til Parallel ting virker!

http://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/bastelecke/Rund%20um%20den%20PC/USB2LPT/index.html.en

/Erik

Re: EPROM brenner
http://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/bastelecke/Rund%20um%20den%20PC/USB2LPT/index.html.en

Takker, den vil jeg prøve, hvis jeg får brug for det.

Bo //

Re: EPROM brenner

Det virker typisk ikke, da softwaren til EPROM-brænderen skriver direkte til
parallel-porten. En USB <-> paralellport adapter virker kun, hvis programmet
skriver via en Windows-driver og det er normalt for langsomt til f.eks. en
EPROM-brænder.
Sæt et PCI-kort med en parallel-port i din PC, så har du en løsning, der med
sikkerhed virker. Er der tale om en bærbar PC, har den måske en PCMCIA-port
hvori der kan monteres et kort med en parallel-port, det vil også virke.

Re: EPROM brenner

For at tilføje til ovenstående...

USD 4.19 på PCI:
<http://www.ebay.com/itm/IEEE-1284-DB25-25Pin-Parallel-Port-Printer-PCI-I-O-Controller-Card-Adapter-2-/270829949756?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0eb9133c

Desværre er en printerport på PCI-e oppe i ca. USD 16.

--
Steen Suder

Re: EPROM brenner
Den 10.12.2011 21:56, skreiv Allan Soerensen:

Og min SW. kjører under WIK2K.
Dette synes innebære at jeg treng en WIN2K maskin tilgjengelig for å
serve brenneren.

Selv om jeg kjører WINXP?

HM

Re: EPROM brenner

Mon ikke din software til brænderen også virker under XP.
Der er næppe skrevet speciel software til brænder for Windows-2000

Ja, det har ikke noget at sige.
Når der skrives direkte til porten, som man gør ved alle de EPROM-brændere
jeg kender, er der nød til at være en fysisk parallel-port i maskinen. Altså
et PCI-kort eller PCMCIA-port.
USB<->paralellport adapteren er en virtuel-printerport, som man kan printe
til via en Windows-driver, så den virker ikke med en EPROM-brænder.
Softwaren til brænderen skriver ikke via en driver, men som sagt direkte ud
på porten.

Site Timeline