Eprom brænder

Hej.

Jeg søger et diagram over en Eprom brænder, incl. software som kan kører
under windows XP. Helst på USB - men ellers på parallel port.

Den skal kunne brænde Eprom fra 2764 til 271000. Også gerne 2716 og 2732 ,
men behøves ikke.

Nogen der kan hjælpe ?

C. Nielsen

Re: Eprom brænder

Det betaler sig slet ikke at bygge den selv, du kan for under 500 kr.
kF8%be en " Kineser " model pE5% eBay som kan brE6%nde
alle dem du vil arbejde med, og de er ganske udmE6%rkede de her billige
brE6%ndere.
Jeg byggede engang en sE5%dan lille brE6%nder du vil igang med, der gik en
hel weekend, og sE5% kostede det 35o kr.
i matrialer fF8%r jeg var fE6%rdig med at kF8%be Zif sokel og kabler stik o=
div. komponenter, sE5% drop det byggeri, det
er spild af tid og krE6%fter i forhold til hvad en ny billig brE6%nder
koster.
                                                           Mvh Morten

Re: Eprom brænder

Det betaler sig slet ikke at bygge den selv, du kan for under 500 kr.
købe en " Kineser " model på eBay som kan brænde
alle dem du vil arbejde med, og de er ganske udmærkede de her billige
brændere.
Jeg byggede engang en sådan lille brænder du vil igang med, der gik en
hel weekend, og så kostede det 35o kr.
i matrialer før jeg var færdig med at købe Zif sokel og kabler stik og
div. komponenter, så drop det byggeri, det
er spild af tid og kræfter i forhold til hvad en ny billig brænder
koster.
                                                           Mvh Morten

Tak for dit forslag om ebay.

Men - jeg har ikke lige de bedste erfaringer med at handle på ebay. Flere af
de ting jeg har købt der, er blevet en hel del dyrere end oplyst, da de blev
fanget i den danske told, så der røg dansk told og afgift oveni.

Jeg har også været udsat for, ikke at have fået leveret det der blev
bestilt.
Så - jeg holder mig fra ebay. Men hvis nogen kan anbefale en dansk
forhandler, så er jeg intresseret.

Eller - hvis nogen har en brænder til salg for omkring 500,- så bare sig
til.

M.v.h.

C.Nielsen

Re: Eprom brænder

Så skal du jo bare søge inden for EU.

Husk at kigge efter hvilken feddback sælger har.

Godt nok lidt dyrere, men kan det du ønsker og er inden for EU.
Prisen er 99 euro incl. fragt til DK
Nummer på ebay:      150264794709

310056661540
310062032391

--
Uffe Bærentsen

Re: Eprom brænder

Ja der ryger Told pE5%, men stadig meget billigt, en brE6%nder til 30 Euro
og det samme i fragt 60 Euro 3D% 450 kr. og
bliver den taget ind i told, sE5% ca 100 kr . til dem, sE5% det er stadig
meget billigt, det finder du ikke en til herhjemme
som er ny, jeg kF8%bte en stor brE6%nder  i Kina via eBay, og den kostede
4000 kr. med Told og fragt, men RS-Components ville have 12000 kr. +
Moms for den samme, sE5% det betaler sig handle uden for grE6%nserne, og
jeg har nu altid fE5%et
det jeg har bestilt uanset hvilket land det har vE6%ret fra, dem der
sE6%lger F8%delE6%gger deres forretning pE5% et salg
hvis de laver disse numre med IKKE at sende varen, sE5% det er der ingen
der gF8%r pE5%  en registreret side som eBay.
20%
Mvh Morten

Re: Eprom brænder
http://www.willem.org/

Re: Eprom brænder

Ser *meget* interessant ud, er det en du kender til i praksis?

Mvh Hauge

Re: Eprom brænder

Har en 3.5'er.
Den fungerer upåklageligt.
Den er måske ikke helt så nem at anvende som feks. Galep eller lignende.
Men alt taget i betragtning, så er det en ganske god brænder :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Eprom brænder

Glemte at fortælle hvor jeg købte den.
Det var fra denne sælger på ebay:
http://stores.ebay.com/Sivava-Store

Du kan også søge på ebay.com med følgende ord:
willem programmer
så kommer der en lang række muligheder :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Eprom brænder

Ja har bygget den der hedder 3.1 mener jeg, bruger den ikke så meget, men
fungere fint. Windows software osv. Kan brænde det meste hvis bare man har
de rigtige adapterer at sætte i zif-soklen.

Også god hjælp på deres forum.

Sæt i gang ;)

Re: Eprom brænder
Hejsa

Lyder rigtig godt.

Det gør jeg, tak for hjælpen til jer begge, selvom det ikke var mig der fra
starten spurgte ;o)

Mvh Hauge

Re: Eprom brænder [ med USB port ]

Hej C.

En lidt sen oplysning, men jeg fandt ny igen ved et tilfælde.

Eprom-brændere med USB grænseflade kan købes her. Nogle af priserne er
opgivet i dollar, men indkøbskurven viser euro og butikken ser ud til at
være lokaliseret i tyskland (EU!):

http://www.progshop.com/shop/programmer/index.html

hilsen

Glenn

> [...]
kører under windows XP. Helst på USB - men ellers på parallel port.

 > Den skal kunne brænde Eprom fra 2764 til 271000. Også gerne 2716 og

Hej C.

En lidt sen oplysning, men jeg fandt den fornylig igen ved et tilfælde.

[...]

Jeg takker for informationen. Men der er en venlig herre, som har solgt mig
en brugt Willem programmer. Den fungerer fremragende.
Hilsen

C. Nielsen

Re: Eprom brænder [ diagram ]

Hej C.

Batronix har lagt diagrammer op til download:

http://www.progshop.com/shop/programmer/eprom-programmer-3_4/index.html

hilsen

Glenn

Re: Eprom brænder [ diagram ]

Ja men pas pE5% at bruge tid pE5% Batronix brE6%nderne, det virker fint at
bygge dem efter diagrammet, men
nE5%r du begynder at bruge den med tilhF8%rende software sE5% laver den fej=
i brE6%ndingen ind til at man
betaler $60 for at fE5% koden til softwaren sE5% den IKKE kF8%re i demo-mod=
mere, sE5% det er absolut
heller ikke gratis at bygge dem her, det mE5%tte jeg sande efter en dags
bygge-arbejde, jeg havde
ikke set at det kun er demo-software man kan downloade, sE5% jeg har en
brE6%nder her jeg ikke bruger  !!!!
                                                          Mvh Mpc

Site Timeline