Ensretter i serie og parallel - Page 2

Re: Ensretter i serie og parallel

I det øjeblik hvor begge vindinger har cirka +15V på øverste leder
og 0 på nederste, vil de to venstre broer gøre at potentiale mellem
de fire ledere fra transformeren vil cirka have spændingerne
(fra neden) 0 - 15V - 15V - 30 V. Når du har en spænding mellem
øverste og nederste leder på ca. 30V, vil det også være det du får
ud fra de to broer til højre.

Morale: man kan ikke både sætte i serie og parallel med blot
en håndfuld dioder.

Re: Ensretter i serie og parallel

Tak for forklaringen. Jeg havde ikke lige set, at potentialet ville
blive hævet. Jeg havde lidt opfattelsen, at trafoen ikke kunne 'se'
hvad der sker på den anden side af dioderne.