Engangskameraer - Page 2

Re: Engangskameraer

det gok man giver i brystkassen inden man starter hjertemasagen siger man at
det har til opgave at standse eventuelt hjerteflimmer.

Bo hvad er spændingen på sådanne en defilbrator 500V ??

Jacob

Re: Engangskameraer

Har jeg osse hørt. Men hvis det virker er der jo ikke grund til at give
hjertemassage bagefter.

På de typer jeg arbejdede med var kondensatoren på enten 33uF eller
47uF. Regner du ud hvad spændingen på kondensatoren skal være for at der
er 350 Joule i den bliver du nok lidt overrasket. Vi ender omkring 4kV.
Det er ret spændende at konstruere en DC/DC converter, der fra et
batteri kan levere den energi på 15-20 sekunder, mens udgangsspændingen
stiger fra 0V til 4kV.

For ikke at der komme brandsår på offeret, bruger man elektroder med en
diameter på 8-10cm. For at sikre god kontakt smører man elektrodepasta
på og trykker dem hårdt mod patienten, før man støder. Hvis der er
hjerteaktivitet synkroniseres stødet.

Modstanden fra elektrode til elektrode gennem kroppen ligger mellem 50
og 100 Ohm, afhængigt af fedtprocent og bevoksning. Med den modstand og
den valgte spænding kan strømmen potentielt blive på 50 til 100Amp, men
kun kortvarigt. Normalt er der en spole i kredsløbet for at strømmen
skal vokse kontrolleret op. Spole, kondensator og patient udgør en
dæmpet svingningskreds. Typsik vel 5-10ms for en puls.

Sådan var teknologien dengang (ca 15år siden), men nu bruger man ofte
det, der hedder en bifase puls, og kan sandsynligvis nøjes med mindre
energier, og færre skader.

Muligvis kan du finde mere på google med "defibrillator waveform"

Bo //

Re: Engangskameraer

-men det har ikke meget at gøre med eengangskameraers blitz :- ))

Bo //

Re: Engangskameraer

Dvs. at man giver en hel .....øh ja SINUS kurve ?(en periode)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Engangskameraer

f.x. se på philips hjemmeside:
http://www.medical.philips.com/main/products/resuscitation/biphasic_technology/comparing_transthoracic.html
Bo //

Re: Engangskameraer

http://www.medical.philips.com/main/products/resuscitation/biphasic_technology/comparing_transthoracic.html

Tak.

Mvh. Uffe  Ravn

Re: Engangskameraer

Jeg har indimellem regnet på det, det bliver da også til lidt af en børge af
en kondensator.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Engangskameraer

Den bliver ikke mindre af at det normalt er en bipolar kondensator, og
der stilles meget store sikkerhedskrav til den.

Ja, den findes ikke som SMD :-)

Bo //

Re: Engangskameraer

Med passende mængde araldit kan _alt_ monteres på en overflade ... ;-)
men som 1206 bliver det nok svært at finde den :-)

/carsten

Site Timeline