Engangskamera

Engangskamera med blitz,
hvilken strøm trekker lampen?
Hvilken spenning?
Er der fabrikasjonsforskjeller?

HM

Re: Engangskamera

Prøv med et bedre spørgsmål. det svar jeg har givet dig er 100% korrekt og
100% ubrugeligt.
Hvad skal / vil du lave ?

Jacob

Re: Engangskamera

En TINY15 drevet av et litiumbateri, 3V, skal trekke en magnet, nominellt
12V, 20 ohm.

Hele prosjektet er er røkeavvvendingsskrin.
Røkesakene legges ned i et lite skrin, lokket lukkes, låses og aktiverer en
SW som starter en timer. Ved tidsutløpet startes en DC-DC omformer. TINY15
føler på "høyspenningen" og fyrer releet når efekten blir stor nok. Magneten
frigir låsen på skrinet. Jeg får lov til å ta neste nikotindose.

Elektronikken fra en blitz ver min tanke. Takk til den som har mer
anvendelige løsninger.
HM

Re: Engangskamera
Hej Harald

Må jeg ikke give dig et godt råd, der findes kun en måde
at holde op på der dur, bare lad være med at ryge, det
er den eneste måde der virker i det lange løb.

Mvh Max

Re: Engangskamera

Det spørsmålet du svarer på, ville jeg ha stillt i en annen gruppe, men jeg
har ikke stillt det spørsmålet. Men på den annen side, du burde også hatt
vett til å svare, på det spørsmåler som ikke er stillt, i en annen gruppe:-)

HM

Re: Engangskamera

Emnet var oppe kort efter sommerferien, og jeg husker ikke
konklusionerne. Hvis du starter med google, er det godt at søge med
"disposable camera flash"

Bo //

Re: Engangskamera

Dem jeg har set kører på et enkelt 1.5V element. Når de lader trækker de
godt med strøm, over 1A er vist meget almindeligt i starten af opladningen.
En "fotoflash"-lyt lades op til omkring 300V, og røret fyres af med en
højspændingsimpuls. I den korte tid røret lyser går der adskillige ampere i
det, vist faktisk oppe omkring 100. Der er ganske stor risiko for at få et
hug over nallerne når man roder med dem.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Site Timeline