Endnu en fejl på gammelt B&O tv

Hej. Ogs=E5 jeg b=F8vler med et =E6ldre B&O:

LX 6000, type 33/54 EDT SW1.0, serienummer 10440036MKII

Symptom:

TV kan st=E5 i standby og ser et =F8jeblik ud til at t=E6nde ved tryk p=E5 = tv eller fjernbetjening, men efter knap =E9t sekund g=E5r det tilbage i standby.

Fejlen har v=E6ret "afhjulpet" ved flytning af tv'et, men vender alts=E5 tilbage hvilket selvf=F8lgelig er uholdbart.

Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter? Jeg har b=E5de servicemanual og en lille loddekolbe men har ingen s=E6rlig forstand p=E5 fejls=F8gning..

P=E5 forh=E5nd tak

Reply to
Lvpete

Det er startet med en dårlig lodning, og hvis du er heldig er det nok at fixe den. Men hvis fejlen nu er permanent er der nok gået en transistor som hedder BU 508DF, og måske noget mere.

Hvis du ikke gider rode med det selv kan jeg lave det for dig. Jeg bor i Rødovre.

MVH Lars Arup

"Lvpete" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@d57g2000hsg.googlegroups.com... Hej. Også jeg bøvler med et ældre B&O:

LX 6000, type 33/54 EDT SW1.0, serienummer 10440036MKII

Symptom:

TV kan stå i standby og ser et øjeblik ud til at tænde ved tryk på tv eller fjernbetjening, men efter knap ét sekund går det tilbage i standby.

Fejlen har været "afhjulpet" ved flytning af tv'et, men vender altså tilbage hvilket selvfølgelig er uholdbart.

Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter? Jeg har både servicemanual og en lille loddekolbe men har ingen særlig forstand på fejlsøgning..

På forhånd tak

Reply to
Lars Arup

"Lvpete" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@d57g2000hsg.googlegroups.com...

Da mit gjorde det, omloddede jeg "bare" hele det nederste print, det med trafoen på, og vupti, væk var problemet :) Det tog mig ca 20 minutter

Mvh Jacob

Reply to
Jacob Rungwald

Hej!

Jacob Rungwald wrote: ...

Også kendt som at skyde gråspurve med kanoner ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej se evt disse sider