Endnu en fejl på gammelt B&O tv

Hej. OgsE5% jeg bF8%vler med et E6%ldre B&O:

LX 6000,
type 33/54 EDT SW1.0,
serienummer 10440036MKII

Symptom:

TV kan stE5% i standby og ser et F8%jeblik ud til at tE6%nde ved tryk pE5% =
tv
eller fjernbetjening, men efter knap E9%t sekund gE5%r det tilbage i
standby.

Fejlen har vE6%ret "afhjulpet" ved flytning af tv'et, men vender altsE5%
tilbage hvilket selvfF8%lgelig er uholdbart.

Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter? Jeg har
bE5%de servicemanual og en lille loddekolbe men har ingen sE6%rlig
forstand pE5% fejlsF8%gning..

PE5% forhE5%nd tak

Re: Endnu en fejl på gammelt B&O tv
Det er startet med en dårlig lodning, og hvis du er heldig er det nok at
fixe den. Men hvis fejlen nu er permanent er der nok gået en transistor som
hedder BU 508DF, og måske noget mere.

Hvis du ikke gider rode med det selv kan jeg lave det for dig.
Jeg bor i Rødovre.

MVH Lars Arup

Hej. Også jeg bøvler med et ældre B&O:

LX 6000,
type 33/54 EDT SW1.0,
serienummer 10440036MKII

Symptom:

TV kan stå i standby og ser et øjeblik ud til at tænde ved tryk på tv
eller fjernbetjening, men efter knap ét sekund går det tilbage i
standby.

Fejlen har været "afhjulpet" ved flytning af tv'et, men vender altså
tilbage hvilket selvfølgelig er uholdbart.

Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal kigge efter? Jeg har
både servicemanual og en lille loddekolbe men har ingen særlig
forstand på fejlsøgning..

På forhånd tak

Re: Endnu en fejl på gammelt B&O tv

Da mit gjorde det, omloddede jeg "bare" hele det nederste print, det med
trafoen på, og vupti, væk var problemet :) Det tog mig ca 20 minutter

Mvh
Jacob

Re: Endnu en fejl på gammelt B&O tv
Hej!

Også kendt som at skyde gråspurve med kanoner ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Endnu en fejl på gammelt B&O tv
Hej se evt disse sider  http://www.abo-center.dk /