endetermineret eller alm.

Svigermekanikken har lige bygget nyt hus og i den forbindelse er der kun
trukket kabel til tv, men der er ikke installeret nogen stik. tvkablerne til
de forskellige rum er alle ført fra samme sted. Jeg går derfor udfra at der
skal installeres en samleskinne af en art således at alle kablerne kommer
til at ligge parallelt over hinanden, men hvad med hvert stik i de
forskellige rum! Skal den være endeterminert eller bare alm.?

Re: endetermineret eller alm.
Den kan jeg svare på.

Der hvor kablerne er samlet skal der monteres F-stik - Derefter monteres
de i en fordeler eller forstærker. Eller begge dele hvis nødvendigt.

I den modsatte ende skal der monteres antennedåser - Det bedste valg er
Triax TD260 slutdåse

Du har ikke fortalt om der er fællesantenne, eller om det er egen antenne.

Hvis det er fællesantenne ---- Skal der laves internet på forbindelsen.

Erik Andersen

Re: endetermineret eller alm.

Du må endelig ikke montere kablerne parallelt!!
En signaldeling skal foregå igennem en dertil beregnet fordeler!!

Mvh!
Torben

Re: endetermineret eller alm.

Se http://www.antennelageret.dk /, klik på "antenneforslag".

Leo Havmøller.

Re: endetermineret eller alm.
Der er ikke fællesantenne, så de overvejer pt. TDC, da de også skal have
internet eller boxer og så købe et mobilt internet modul.

Re: endetermineret eller alm.

Det gør ingen forskel for fordelingen i huset.

Leo Havmøller.

Re: endetermineret eller alm.
Leo - det vil jeg ikke holde med dig i.

Hvis man skal have TDC TV (IP-TV) kan man kun se et program pr. modtager
- Svarer lidt til at man har parabol.
IP-TV boksen har ikke RF (Ant.) udgang som f.eks. en video

Man kan til gengæld få noget der hedder multiroom - men det afhænger af
afstand til central hvor mange TV du kan slutte til uden at det giver
problemer - man får nemlig en modtager pr. tv som skal have signal. Hver
modtager "æder" af båndbreden af din internetforbindelse.

Det samme gælder Boxer TV på en DVB-T modtager ---  1 program pr. boks.
Jeg mener heller ikke at en Boxer TV modtager har RF udgang

Så skal der laves en løsning med antenne forstærker og fordeling til
flere TV - så er det kun i forbindelse med at man er på fællesantenne.
(ELLER hvis man som jeg har fiber-TV) - her bliver alle kanaler lagt ud
på antenne, som om det var et fællesantenne signal.

Erik Andersen

Re: endetermineret eller alm.
OFF TOPIC

Leo - Jeg glemte helt at svare dig på et indlæg i gruppen tv+video.
Fandt du en løsning??

Erik Andersen

Re: endetermineret eller alm.

Ja, postet samme sted som "Antennefordeling i huset: resultat":
http://picasaweb.google.com/lh/photo/HDeD92bqEAh7TALEPMHatw?feat=directlink

Leo Havmøller.

Re: endetermineret eller alm.
OK - en løsning med en powerline ethernet.  COOL

Er den hurtig nok??

Erik