endetermineret eller alm.

Svigermekanikken har lige bygget nyt hus og i den forbindelse er der kun trukket kabel til tv, men der er ikke installeret nogen stik. tvkablerne til de forskellige rum er alle ført fra samme sted. Jeg går derfor udfra at der skal installeres en samleskinne af en art således at alle kablerne kommer til at ligge parallelt over hinanden, men hvad med hvert stik i de forskellige rum! Skal den være endeterminert eller bare alm.?

Reply to
Kawa Rider

Den kan jeg svare på.

Der hvor kablerne er samlet skal der monteres F-stik - Derefter monteres de i en fordeler eller forstærker. Eller begge dele hvis nødvendigt.

I den modsatte ende skal der monteres antennedåser - Det bedste valg er Triax TD260 slutdåse

Du har ikke fortalt om der er fællesantenne, eller om det er egen antenne.

Hvis det er fællesantenne ---- Skal der laves internet på forbindelsen.

Erik Andersen

Kawa Rider skrev:

Reply to
Erik Andersen

"Kawa Rider" skrev i en meddelelse news:4aa93f09$0$279$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Du må endelig ikke montere kablerne parallelt!! En signaldeling skal foregå igennem en dertil beregnet fordeler!!

Mvh! Torben

Reply to
Torben Wridt

Se

klik på "antenneforslag".

Leo Havmøller.

Reply to
Leo Havmøller

Der er ikke fællesantenne, så de overvejer pt. TDC, da de også skal have internet eller boxer og så købe et mobilt internet modul.

"Leo Havmøller" skrev i en meddelelse news:h8f969$u2a$ snipped-for-privacy@aioe.org...

Reply to
Kawa Rider

Det gør ingen forskel for fordelingen i huset.

Leo Havmøller.

Reply to
Leo Havmøller

Leo - det vil jeg ikke holde med dig i.

Hvis man skal have TDC TV (IP-TV) kan man kun se et program pr. modtager

- Svarer lidt til at man har parabol. IP-TV boksen har ikke RF (Ant.) udgang som f.eks. en video

Man kan til gengæld få noget der hedder multiroom - men det afhænger af afstand til central hvor mange TV du kan slutte til uden at det giver problemer - man får nemlig en modtager pr. tv som skal have signal. Hver modtager "æder" af båndbreden af din internetforbindelse.

Det samme gælder Boxer TV på en DVB-T modtager --- 1 program pr. boks. Jeg mener heller ikke at en Boxer TV modtager har RF udgang

Så skal der laves en løsning med antenne forstærker og fordeling til flere TV - så er det kun i forbindelse med at man er på fællesantenne. (ELLER hvis man som jeg har fiber-TV) - her bliver alle kanaler lagt ud på antenne, som om det var et fællesantenne signal.

Erik Andersen

Leo Havmøller skrev:

Reply to
Erik Andersen

OFF TOPIC

Leo - Jeg glemte helt at svare dig på et indlæg i gruppen tv+video. Fandt du en løsning??

Erik Andersen

Leo Havmøller skrev:

Reply to
Erik Andersen

Ja, postet samme sted som "Antennefordeling i huset: resultat":

Leo Havmøller.

Reply to
Leo Havmøller

OK - en løsning med en powerline ethernet. COOL

Er den hurtig nok??

Erik

Leo Havmøller skrev:

Reply to