En rigtig differentialforstærker hvordan?

Hejsa
Jeg har brug for at lave en differentialforstærker med en opamp, som
skal måle over en shuntmodstand (strømmåling), på plus ledningen.
Det er desvære snart nogle år siden jeg gik på skole, så det ligger
lidt langt væk.

Jeg har først lavet en alm. dif-amp med en TL072 (+/-15V), og den
kører også, men den har et problem.
Hvis spændingen på målemodstanden (plus ledningen) overstiger de
15Volt, så går det galt.

Hvordan kan jeg klare dette, altså lave en differentialforstærker som
kan tåle at de to input spændinger er over opamp'en
forsyningsspænding, mens differentialspændingen ikke er høj?

Mvh Jesper

Re: En rigtig differentialforstærker hvordan?

kig på AD629 eller AD628, der kan det du har brug for.

http://www.analog.com/Analog_Root/productPage/productHome/0%2C%2CAD629%2C00.html

Kig evt i databladet, der forklarer hvordan de virker. Det kan bruges som
ideer, hvis du selv vil bixe med det.

Bo //

Re: En rigtig differentialforstærker hvordan?
Tak for  jeres gode svar.
Det er noget jeg kan bruge.

Havde aldrig hørt om high-side sensor.
Det er nok sådan en jeg vil bruge, for den er sgu smart.

Mvh Jesper Hansen

Site Timeline