En positiv overraskelse

Jeg har ofte tænkt mig at rode lidt med disse moderne
klasse D og T forstærkere, men aldrig rigtig fået noget
gjort ved det. Så faldt jeg på eBay over en 2x15W for-
stærker til omkring 80 kr. Den har jeg så smidt i et lille
kabinet sammen med en lille blyakummulator 12V/7.2Ah
og en lille automatisk lader fra biltema. Den er så på den
måde fuld transportabel. Jeg har prøvet at spille på den
via et par hornhøjttalere jeg har, og nu har den da spillet
over 50 timer med forskellig styrke uden at tømme akuen.
Lyden kan man ikke klage over, det er ikke purist lyd, men
kan fint leve op til det udstyr som udgør 98% af markedet.
Alt i alt en billig løsning som jeg er meget tilfreds med.
Og så skal det siges at det ikke er sidste gang jeg bygger
med batteridrift, gud hvor er det nemt at få tingene brumfrie
og akkumulatorene koster såmændt ikke meget mere end
man ellers ville bruge i elektrolytkondensatore.

Der er et par billeder her, bemærk at der ingen køleplade er:

http://www.sandcastle.dk/artikler/ClassD02.JPG
http://www.sandcastle.dk/artikler/ClassD01.JPG

Max

Re: En positiv overraskelse
 den
 er:

Det er sgu flot Max.

Børge

Re: En positiv overraskelse
Hej Børge

Tak for de pæne ord :)

Max

Re: En positiv overraskelse
 den
 er:

Hej igen Max!
Nu bliver jeg nødt til at spørge, selvom det måske ikke er d
en rigtige tråd.
Det irriterer mig mange gange at Æ, Ø og Å til ser mærk
elige ud i de forskellige grupper. Incl. det du lige har skrevet.
Hvad er forklaringen, har det noget med opsætningen at gøre?

M.v.h.

Børge

Re: En positiv overraskelse
Hej Børge

Det skyldes nok at du bruger Google groups istedet for
en "rigtig" newsreader.

Max

Site Timeline