En løsning til et "netværks" DVD Drev søges...

Jeg ved godt det er ret computer relateret.. Men håber på lidt hjælp
alligevel..

Jeg har valgt at sætte min computer(htpc) i et skab på førstesalen..

Og den skal så sende til stuen nedenunder... Alt dette er fint...

Men min bedre halvdel, synes det er alt for besværligt at skulle på første
salen for at lægge en dvd i drevet,
hvilket jeg må indrømme hun har lidt ret i...

Nu er det så jeg søger en løsning til at stille dvd drevet nede i stuen og
resten af computeren ovenpå...

Man kan sagtens få externe dvd Drev, men de kræver usb 2.0 og usb kan ikke
så nemt klare 20-30 meter kabel..

Så findes derning??

Jeg har kigget lidt efter et netværks dvd drev, men alt jeg kan finde er
kabinetter til en harddisk...

Nogen der har en ide til hvordan man kan løse denne opgave..??
Enten ved at købe noget,, Eller bygge noget.. Hehe

Hilsen jan

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: En løsning til et "netværks" DVD Drev søges...

Du skal bare have sådan en boks på:
http://www.danbit.dk/produkter/1405.phtml

men så er en lille PC nok billigere.
http://www.danbit.dk/produkter/0201.phtml

Du kan sikkert finde noget tilsvarende billige andre steder, Danbit
plejer ikke at være specielt billig.

Hvad med en hub for hver 5 meter?

Re: En løsning til et "netværks" DVD Drev s øges...
HKJ frembragte:

Det var også min tanke, og de koster ikke meget hvis man finder dem i
Netto, Metro, Lidl og slige steder.
Kai

Re: En løsning til et "netværks" DVD Drev søges...

Hvad med at tage et kabinet til harddisk og sætte et dvd drev i istedet?

Eller tage indmaden fra sådan et kabinet og genbruge, hvis der ikke er plads
i kabinettet?
Jeg ville nok foretrække ethernet, fremfor usb.
Men det er der garanteret delte meninger om :-)

Af fabrikater der laver ethernet HD, kender jeg kun Freecom, men der er
garanteret flere.

--
mvh Uffe

Re: En løsning til et "netværks" DVD Drev søges... [AoE, ATA over Ethernet !]

Hej Jan

5.699kr for usb boostere...

Kig på også på:

http://en.wikipedia.org/wiki/ATA_over_Ethernet
Citat: "...
A European based storage company, Rocket Division Software has added AoE
support into their StarPort Storage Controller[5] for Windows, which is
an iSCSI and AoE Initiator, RAM disk and *Virtual DVD drive*
The ATA over Ethernet protocol simply puts ATA commands into low-level
network packets, so that an Ethernet network effectively replaces the
cable that goes to the disk drive. Just as blocks of data can go to a
disk drive through a ribbon cable in a computer, they can also go over
ethernet cables.
..."

ATA Over Ethernet: Putting Hard Drives on the LAN:
http://www.linuxjournal.com/article/8149

EtherDrive® blades and Linux 2.6:
http://www.coraid.com/support/linux/EtherDrive-2.6-HOWTO.html

ATA over Ethernet Tools:
http://aoetools.sourceforge.net/

5/29/06 Protocol weds Ethernet and ATA drives:
http://www.networkworld.com/news/tech/2006/052906-ata-over-ethernet.html

/Glenn

Re: En løsning til et "netværks" DVD Drev søges... [AoE, ATA over Ethernet !]

Du kunne brygge på en lille lydløs maskine til stuen, som deler DVD drevet
via netværket, så skal du bare have din HTPC itl at finde ud af at
autostart når den ser der sker noget på det drev.

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk