En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Hej!

Jeg prøver at reparere en oldgammel skaksimulator (baseret på en Z80 :)), som
ikke virker. Jeg har imidlertid fundet ud af, at den ændrer opførsel når jeg
bytter rundt på to identiske kredse, som hedder 2111AN (der står også 7952,
hvilket jeg formoder er fabrikationsdatoen) så jeg vil prøve at skifte disse.

Men hvad i alverden er en 2111AN for en fætter og hvor kan jeg skaffe sådan et
par?

Synes ikke rigtig Google er vejen frem :-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hejsa

 2111AN General-Purpose Static RAM - Dual chip-enable

Kikker lige i de gamle gemmer, mener jeg har noget hvor der sidder sådan en
flok i.

Mvh Hauge

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hejsa igen

Var desværre 2114.

Mvh Hauge

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hej!

Ah, ok :) Så håber jeg fa'me een af dem er defekt :-)

Surt du ikke havde nogen. Jeg prøver i markedsgruppen...

Tror du nogen danske butikker ligger inde med sådan en oldsag?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Ellers kan Eddie Keller måske hjælpe dig (arcademuseum.dk) ?

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hej!

Hmm, jeg kan ikke finde hans adresse, så jeg har mailet sidens ejer istedet. En
Rune-something...

Har du Eddies adresse?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Eddies søn....

Jep (det har du også lige om lidt)

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Det kunne meget vel tænkes! ;-)

Måske man kunne lave et subtitutionsprint, hvori hhv. data-, addresse- og
kontrolben er ført frem til de nye benforbindelser på en gængs kreds?

NEJ! - Sikkert mere sandsynligt, at de ligger inde med ferritkernelager! :-)

Hilsen
Lars

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hej!

Det bliver vist først når mit rø.h.. vil lære at tygge tyggegummi ;-)

Det er sq nemmere at bytte ud med identiske kredse. Især når jeg ikke ved med
sikkerhed om de er defekte.

Ja, det er nok ca. 20 år for sent :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Nej, det er rigtigt... Dét er der jo arbejde ved.... uuuh! ;-)

JA, hvis man kan få fat på dem!

Hilsen
Lars

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
som
jeg
7952,
disse.
sådan et par?

Der er et datablad her:
http://www.jrok.com/datasheet /

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hej!

Ok, tak :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
pas på, det kan være 8bit,16 trin static shift register.
Erik

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hejsa

Ja, men er nok ikke specielt sandsynligt i forbindelse med en Z80, for der
ville den jo være en del af softwaren deri.

Mvh Hauge

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Mon en 2114 kan bruges istedet? Det er en 1K*4 bit ram, der kan scores fra
en gammel 64'er.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hejsa

Hehe, fandt 2 stk. i min gamle ZX-81'er ;o)
Men jo. givetvis.

Mvh Hauge

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Der er nogle ben der skal byttes og der kan blive problemer med /CE

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?
Hej!

Hvad kunne man evt. bruge af erstatningskreds? En gængs kreds selvfølgelig.
Gerne noget Brinck ligger inde med :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

selvfølgelig.

Det er meget gamle kretser du etterlyser; Intel hadde tatt kretsene ut av
1982 databoken.

Jeg foreslår et ekstenderkort med 2 stk 2114 eller en HM6116 (2Kx8) og en
7400 eller CD4572 for å behandle CS1+2 og eventuellt invertere RW.

Jeg skal undersøke om jeg har noe gammelt med en 1Kx8, det er en 24 pins
krets.

Det spørs om både CS1 og CS2 er brukt hver for seg.

Jeg sender deg kretsene (ikke CD4572) dersom jeg får adressen din. Jeg kan
også foreslå skjema og VERO-utlegg, men jeg foretrekker at du undersøker om
både CS1 og CS2 er brukt hvær for seg. Skjema er det beste, eller i alle
fall eit fotografi.

HM

Re: En integreret kreds ved navn 2111AN - funktion?

Dét er vistnok udelukket. Det var der vist for meget arbejde i?! ;-)

Hilsen
Lars

Site Timeline