En hex dekoder af AVR kode?

Halløj.

Har fundet noget kode på nettet som er i hex, som jeg er vældig
interesseret i at kigge nærmere på. Ejerens mail er vist udgået, ellers
kunne jeg blot have spurgt.
Men findes der en måde og få dekodet sådan en omgang?

Re: En hex dekoder af AVR kode?

Så er det nok maskin kode, så C koden får du aldrig at se.

Det du leder efter hedder en disassembler, så prøv en af de mange der
findes: http://www.google.com/search?q=avr+disassembler

Re: En hex dekoder af AVR kode?

Hvis du henter AVRstudio fra atmel.com, kan du åbne hex filen der og se
et disassembly af koden. Det er assembler kode uden nogen kommentarer -
længere kommer man ikke med en hex fil.

Du kan så evt. simulere koden også og på den måde se hvordan den
arbejder - hvis du skal lave lidt "reverse ingeneering".

Mvh Per Hansen

Re: En hex dekoder af AVR kode?

Jeg takker til jer begge Per og Flemming.
Jeg får vist noget "Unknown code" i disassembleren. Hvad kan det mon være?

Re: En hex dekoder af AVR kode?

Jeg kender ikke ret meget til AVR.

Men et bud er tabeller, måske tekster - finder du de ukendte koder som blokke?

--
  Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
  Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Hvis du mener som at de fylder en enkelt stor del af koden, så ja.
Den skulle være programmeret til noget LCD panel, så mon det er den kode
der står deri?

Re: En hex dekoder af AVR kode?

Jeg mente nok mest - om der var større eller mindre blokke med mange ukendte
koder.

Kunne så være både bitmap til tegnsæt og tekster.