en der vil lave det til mig ?

Hejsa NG

Jeg har lige en forspørgsel.. er der en der vil lave et løbelys der skal
kunne styre 6 pære, alle i 12V og forsyningen skal også være 12V. Er der
enten en der vil lave det til mig, eller lave et udlæg så jeg selv kan støbe
et sammen ?
der skal bare løbe hele tiden 1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5-6 osv osv..
Pærene er 21W.
Hvis det bliver lavet, vil jeg self betale $$ for det.. :o)

Nogle der har lyst til sådan en lille let opgave ?

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?

Uhm.. en måde er jo en NE555 til at generere en frekvens og så en tæller
som fx HEF4017, hvor udgang 7 er forbundet reset.

Så kan man jo smække relæer eller lignende på udgang 1-6 :-)

.. men der findes sikkert masser af andre muligheder ;-)

--
-jens

Re: en der vil lave det til mig ?

Ja men det er en DEL år siden at jeg har leget med elektronik sidst, derfor
var det jo at jeg ville høre om ikke en af jer havde en opskrift, eller
ville tjene lidt $$ ;o)

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?

Har du kigget på byggesæt?

Re: en der vil lave det til mig ?

Synes bare ikke rigtigt at jeg kan finde noget der har 6 kanaler...

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?

"Morten Juel" <Kongen[mon ikke her skal være et snabel A]starchild.dk> skrev
støbe

På http://brinck.dk hjemmeside fandt jeg: SK1088 "Kitt" scanner med ind. og
udv. display 299,-

Er det noget i den stil du søger?

Mvh.

Re: en der vil lave det til mig ?

og

Hovsa, den tæller 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1

Så den kan jo ikke bruges.

Mvh.

Re: en der vil lave det til mig ?
og

Nej den løber sikkert 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1 osv. osv.. :o)

Og det kan jeg ikke bruge..

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?
http://www.doctronics.co.uk/4017.htm

Der har du den....

Det er hit nummer 2, hvis du googler på "4017 running light"
Der er et par eksempler rundt omkring.

Bla denne der er lige til at gå til:
http://www.charlton.vic.edu.au/mark/electronics/555_projects/k-rider.html
(der skal dog modificeres en lille smule først)

Mvh
Henrik

Re: en der vil lave det til mig ?

hmm kan sådan en kreds holde til at drive 21W pærer ?

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?
Hej Morten,

Øh... nej!
Driv dem f.eks. med en power MOSFET

Hilsen
Lars

Re: en der vil lave det til mig ?

hmm har du et kreds nummer eller lign ??

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?
Hej Morten,

Hmmm, IRF540 kan måske bruges?! - Mon ikke det kan gå an: Vgs = 5V =>
Drain-current saturation = ca. 3A (din pære bruger kun knapt 2A)?
Alternativt, er der jo BUZ11, som dels kan klare en højere drainstrøm (30A)
og har en større stejlhed, men også er lidt dyrere.

Et bud:
                   o + 12V Forsyning

              Blinklyspære

               ||--
Fra IC-kreds  G||--|S
o----------*---    |
           |       |
       10k >       |
           |       |
         -----   -----
          ---     ---
           .       .
Hilsen
Lars

Re: en der vil lave det til mig ?
http://www.el-supply.dk/elpix/flash3.htm

FK117 kan bruges Jubii ;o) så skal jeg bare ha lavet en del der skal styre
de 21W pærer..

Mvh
Morten

Re: en der vil lave det til mig ?
"Morten Juel" <Kongen[mon ikke her skal være et snabel A]starchild.dk>

   jeg kan godt lave det til dig prisen afhænger
   hvor krævende du er med indpakningen 250-600 kr
--
Pc_Trolden

Site Timeline