En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

Hejsa NG :)

Er der en i nærheden af Næstved der har et scope der kan måle amps?
Mit Pico kan kun måle volt, jeg skal måle amp forbruget på en benzindysse,
så jeg kan se hvor lang tid den er om at åbne, så det skal jo være en model
hvor man lige kan gemme det ms det tager for dyssen at åbne.

Jeg har prøvet at måle de volt der står over den, men det hjælper intet,
fordi min strømforsygning er så kraftig, at der intet fald er :D

Mvh
Morten

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

Du skal sætte en lille modstand i serie med din dysse og så måle over
modstanden. Et scop kan ku nmåle spænding, ikke strøm! men måler du over en
kendte modstand kan du via ohms lov udregne strømmen.

Peter

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

Hmm ok, jeg skal jo gerne have en graf der ligner dette:

http://i160.photobucket.com/albums/t177/psanders240/Injector/Resistor-Nissan-26lb-A.jpg

Så jeg kan se og måle hvor lang tid den er om at åbne..

Mvh
Morten

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?
http://i160.photobucket.com/albums/t177/psanders240/Injector/Resistor-Nissan-26lb-A.jpg

det er sikkert målt med en strøm-probe... men anskaf du dig bare f.eks. en 1
Ohm eller 10 Ohms modstand og mål over den (dvs. probe-spidsen på det ene
ben af modstanden og probe-stel på det andet ben)

strømmen udregnes vha. Ohms lov: I = U/R, hvor I er strømmen i Ampere, U er
spændingen i Volt og R er modstanden i Ohm...

Rasmus

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

Strømprobe?

Strømmen er ikke så vigtig, det der er vigtigt er om jeg kan få mit scope
til at lave den kurve, så jeg kan se hvor lang tid dyssen er til at åbne..
jeg ved hvad den æder åbent det er 0,75A, det viser min strømforsygning mig
:D

Mvh
Morten

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

Sådan en her http://www.shop.microtec.dk/contents/da/p142.html
Den er en del af tilbehøret til Pico´s automotive kit, men kan naturligvis
også købes i løs vægt.

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

smart :), men dyrt :(

Mvh
Morten

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?
Ja. Man kan få strømprober man sætte over ledningen og på den måde
konvertere den strøm der løber i ledningen til en ønsket spænding ud fra xx
A bliver til xx V.

Ja. Sæt du 10ohm i serie med din dysse og se om ikke det skulle kunne gøre
det.

Peter

Re: En der har en scope der kan måle amp omkring næstved?

cool :)

Det vil jeg da lige prøve engang :) mange tak for jeres hjælp :)

Mvh
Morten

Site Timeline