En anbefaling

Hej

Jeg beskæftigede mig i nogle år med at lave ting som store ledningsnet. En masse af enderne blev forsynet med terminaler at forskellige slags, men en del blev også afisoleret og fortinnet da de jo skulle loddes på senere. Til fortinningen bruger man jo et tinbad, sådan et har jeg ofte ønsket mig herhjemme, mest til ledninger, men også til fortinning af lakisoleret kobbertråd brugt til spoler. Men prisen på sådan en indretning har altid afskrækket mig fra at købe en.

Så faldt jeg over en model på

Helt præcis denne udgave

Den er modtaget og afprøvet, den virker helt efter hensigten, og det er herligt at have sådan en i huset.

Og prisen, 82 danske kroner, leveret på min adresse alt i alt.

--
Mvh

Anbefaling hermed modtaget, og benyttet.

Det er jo uladsiggørligt til den pris. Nej det er det jo så ikke, men det virker sådan. Så er der kun tilbage at vente på leveringen.

Mange tak for tippet.

Mvh Martin

Reply to
Martin [TMM]

Hej Max.

Er det efter at du har set dette, at du har har købt den ?

Jeg har også overvejet én, men hvad gør man med flus? man skal vel have sådan en dåse man lige kan stikke ledningerne i først, ellers bliver det ikke så godt resultat...

// Per.

Reply to
Per Jensen

Hej Per

Jeg har set en del af de anmeldeser før jeg købte, men til prisen vil jeg gerne dømme selv, jeg har ikke altid tiltro til at de mennesker der skriver den slags har den fornødne indsigt og viden til at skrive det. Umiddelbar ser den fin ud, jeg vil naturligvis holde et vågent øje med den, men det gør jeg jo med alt mit værktøj og måleudstyr.

Flus er ikke noget problem, det finder vi ud af. Den type der er bedst er helt tynd som vand, jeg kan sagtens skaffe noget og sende lidt rundt til interesserede, måske også tin af den helt rigtige type.

--
Mvh

Mvh

hej Max 82 kroner er lige over told og gebyr gr=E6nsen s=E5 jeg ku li og vide om der er skrevet et mindre bel=F8b for varen p=E5 deres told seddel. bare s=E5 jeg kan vide om jeg kan k=F8be sikkert .. der er ikke meget ved at f=E5 gebyret for toldbehandling oveni det afh=E6nger jo af deres travlhed osv.

mht til et tip anbefale ..ideen er go for man ser mange ting men k=F8ber m=E5ske ikke fordi man ikke helt tror p=E5 at f=E5 noget brugbart. s=E5 i den forbindelse : et andet tip jeg k=F8bte 10 carbid bor 0,8 mm som er brugte.. de kan klare mere end

1000 huller endnu ,hvad jeg har brugt eet til. det var jason /bitguy p=E5 ebay..behagelig fyr i=F8vrigt .. der kan man rolig k=F8be brugte carbidbor ..prisen var under 80 kr for bor som var noteret p=E5 toldklareringen.. med fragt kostede det mig 92 kr. alex
Reply to
Alex

Hej Alex

Prøv at se her

Her vil du se at alt er lavet nøjagtig efter bogen og der rammes også lige et søm gennem alle disse rygter der siger at posten kun tænker på at tjene på de gebyr de må tage for toldbehandling.

Værdien er opgivet til 16 $ USD, nøjagtig hvad jeg har betalt for den, og det svare idag til 83,15 kr. Pakken har været åbnet til toldbesigtigelse og er blevet lukket igen uden påtale.

--
Mvh

=E5

hej max jeg ku se fotos men ikke teksten . men jeg tror faktisk ikke post er overdreven emsige med dette.. fik en pakke som var angivet til fri pr=F8ve.. fik en pakke til under 80 + porto og en til 300 kr eller s=E5 med behandlings gebyr og moms. men jeg gik ud fra at over 80 kr s=E5 faldt hammeren .. m=E5ske fratr=E6kke= r de i dit tilf=E6lde en passende porto for ellers skulle du vel have betalt gebyret.. alex

Reply to
Alex

Skal det have et anderledes blandingsforhold end almindeligt loddetin? - Jeg har ellers masser af "brugt" loddetin fra når jeg har afmonteret store printplader ved hjælp af en varmluftpistol og lige giver pladen et let slag imod underlaget for at slå det smeltede tin af. - Egentlig er det samlet fra til at lave lodder og vægtklodser af. Og ja, det er ikke nødvendigvis en ren 63/37 tin-bly blanding.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Det vejer tungt at den er sendt som gave hvor grænsen for hvornår der skal toldbehandles og betales emsighedsgebyrer svjh. er 50$.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Hej Lars

Nej, det skal være almindeligt 63/37 loddetin, men det er jo de færreste der har noget liggende uden indbygget flush, derfor min omtale om det.

--
Mvh

Hej Lars

Grænsen ligger på 340 kr.