En anbefaling

Jeg beskæftigede mig i nogle år med at lave ting
som store ledningsnet. En masse af enderne blev
forsynet med terminaler at forskellige slags, men
en del blev også afisoleret og fortinnet da de jo
skulle loddes på senere. Til fortinningen bruger
man jo et tinbad, sådan et har jeg ofte ønsket
mig herhjemme, mest til ledninger, men også
til fortinning af lakisoleret kobbertråd brugt til
spoler. Men prisen på sådan en indretning har
altid afskrækket mig fra at købe en.

Så faldt jeg over en model på
http://www.dealextreme.com /

Helt præcis denne udgave
http://www.dealextreme.com/p/150w-temperature-controlled-soldering-pot-blue-golden-220v-48761

Den er modtaget og afprøvet, den virker helt
efter hensigten, og det er herligt at have sådan
en i huset.

Og prisen, 82 danske kroner, leveret på
min adresse alt i alt.

Max

Re: En anbefaling
Hej Max

Anbefaling hermed modtaget, og benyttet.

Det er jo uladsiggørligt til den pris. Nej det er det jo så ikke, men
det virker sådan. Så er der kun tilbage at vente på leveringen.

Mange tak for tippet.

Mvh
Martin

Re: En anbefaling
<KLIP>
Hej Max.

Er det efter at du har set dette, at du har har købt den ?

http://blog.elektronicastynus.be/archives/32

Jeg har også overvejet én, men hvad gør man med flus? man skal vel have
sådan en dåse man lige kan stikke ledningerne i først, ellers bliver det
ikke så godt resultat...

// Per.

Re: En anbefaling
Hej Per

Jeg har set en del af de anmeldeser før jeg købte, men
til prisen vil jeg gerne dømme selv, jeg har ikke altid
tiltro til at de mennesker der skriver den slags har den
fornødne indsigt og viden til at skrive det.
Umiddelbar ser den fin ud, jeg vil naturligvis holde et
vågent øje med den, men det gør jeg jo med alt mit
værktøj og måleudstyr.

Flus er ikke noget problem, det finder vi ud af. Den type der er
bedst er helt tynd som vand, jeg kan sagtens skaffe noget og
sende lidt rundt til interesserede, måske også tin af den helt
rigtige type.

Max

Re: En anbefaling

Skal det have et anderledes blandingsforhold end almindeligt loddetin? -
Jeg har ellers masser af "brugt" loddetin fra når jeg har afmonteret
store printplader ved hjælp af en varmluftpistol og lige giver pladen et
let slag imod underlaget for at slå det smeltede tin af. - Egentlig er
det samlet fra til at lave lodder og vægtklodser af. Og ja, det er ikke
nødvendigvis en ren 63/37 tin-bly blanding.

/Lars

Re: En anbefaling
Hej Lars

Nej, det skal være almindeligt 63/37 loddetin, men det er
jo de færreste der har noget liggende uden indbygget
flush, derfor min omtale om det.

Max

Re: En anbefaling

Max

Re: En anbefaling

hej Max  82 kroner er lige over told og gebyr grE6%nsen
sE5% jeg ku li og vide om der er skrevet et mindre belF8%b for varen pE5%
deres told seddel.
bare sE5% jeg kan vide om jeg kan kF8%be sikkert .. der er ikke meget ved
at fE5% gebyret for toldbehandling oveni
det afhE6%nger jo af deres travlhed osv.

mht til et tip anbefale ..ideen er go for man ser mange ting men kF8%ber
mE5%ske ikke fordi man ikke helt tror pE5% at fE5% noget brugbart.
sE5% i den forbindelse : et andet tip
jeg kF8%bte 10 carbid bor  0,8 mm som er brugte.. de kan klare mere end
1000 huller endnu ,hvad jeg har brugt eet til.
det var jason /bitguy pE5% ebay..behagelig fyr iF8%vrigt .. der kan man
rolig kF8%be brugte carbidbor ..prisen var under 80 kr for bor som var
noteret pE5% toldklareringen.. med fragt kostede det mig  92 kr.
alex

Re: En anbefaling
Hej Alex

Prøv at se her
http://www.sandcastle.dk/artikler/Post.jpg

Her vil du se at alt er lavet nøjagtig efter bogen og der
rammes også lige et søm gennem alle disse rygter der
siger at posten kun tænker på at tjene på de gebyr de
må tage for toldbehandling.

Værdien er opgivet til 16 $ USD, nøjagtig hvad jeg har
betalt for den, og det svare idag til 83,15 kr.
Pakken har været åbnet til toldbesigtigelse og er blevet
lukket igen uden påtale.

Max

Re: En anbefaling
hej max
jeg ku se fotos men ikke teksten . men jeg tror faktisk ikke post er
overdreven emsige med dette.. fik en pakke som var angivet til fri
prF8%ve..
fik en pakke til under 80 + porto og en til 300 kr eller sE5% med
behandlings gebyr og moms.
men jeg gik ud fra at over 80 kr sE5% faldt hammeren .. mE5%ske fratrE6%kke=
de i dit tilfE6%lde en passende porto for
ellers skulle du vel have betalt gebyret..
alex

Re: En anbefaling

Det vejer tungt at den er sendt som gave hvor grænsen for hvornår der
skal toldbehandles og betales emsighedsgebyrer svjh. er 50$.

/Lars

Re: En anbefaling
Hej Lars

Grænsen ligger på 340 kr.