EMI Filter

Nogle der har en ide om hvor man kan finde sådan et filter her i SMD, til
penge der er til at overkomme:
http://www.cypax.com/vare/06.981.4100

Kasper

Re: EMI Filter

Det er et LORTE filter. Op til ikke ret høje frekvenser er det ok, men
med de signaler vi har nu om dage er det ubrugeligt.

Skal Du bruge mange, og hvad er "overkommelige penge"?
Ved hvilken frekvens skal Du bruge det? Hvordan ser printudlæget ud?

f.x.

http://dk.farnell.com/jsp/Passive+Components/Filters/MURATA/NFM41CC222R2A3L/displayProduct.jsp?sku95%28334

priserne er rene fantasipriser. Jeg har set dem billigere i produktions
kvantiteter.

Prøv at søge på Farvell under passeive komponenter, inductors, EMC
etc... Prøv med "Murata"

Bo //

Re: EMI Filter

Det er svært at sige hvilke frekvenser, det er primært støj udefra de skal
dæmpe, på mit board er der formentlig ikke højere signaler end 1Mhz externt,
uC kører på et 32Khz krystal der bliver ganget op til 16Mhz internt, så det
støjer ikke helt så meget.

Print layoutet jeg har lavet nu er med de filter som jeg linker til, men
pga. økonomi vil jeg gerne lave mit pcb om fra 4 til 2 lags, og så tror jeg
det bliver nemmere med smd filtre end hmd.

problemet er jeg bruger vel 30 filter på hver board, og måske 30 boards om
året, så det med at købe mange hjem gør ikke, men som du selv nævner så er
det fantasi priser ved farnell..

et filter må gerne koste 1- 1.5kr men derover er det ikke så sjovt længere.

Kasper

Site Timeline