EMC test - hvor ? - Page 2

Re: EMC test - hvor ?
laver.
dyrt.

Kender ganske udemærket det der hed Jyske EMC Lab, jeg var i lære som
elektronikmekaniker der og har haft dem som nabo indtil i sommers.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvis det er almindelig konsum elektronik er der intet krav om godkendelser.

Kravet er at produktet skal CE mærkes, det vil sige det skal opfylde de
regulativer der gælder for produktet.

Hvis du mener at du kan skrive en overensstemmelseserklæring på
dit produkt, så ja.

Dit print køre jo på så lav en spænding at det ikke er omfattet af
lavspændings-
direktivetet så jeg kan ikke lige huske om EMC direktivet er gælende.

Men hvis du medlevere en DC strømforsyning, ja så skal du sørge for at
den overholder alle de krav der er, og den må IKKE indbygges i dit
produkt (her har vi den virkelige årsag til alle de adaptore der ligger
under
skrivebordet)

Ja, så skal hun faktisk bevise at det er dit udstyr der støjer, du skal ikke
bevise din uskyld umiddelbart.

Læs lidt mere her

http://www.teknologisk.dk/certificering/5718

http://www.sik.dk /

http://www.professionel-elektronik.dk/ce-ny.asp

http://www.delta.dk /

http://www.dansk-elektronik.dk/lavspaen.html

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ?

Hun kan også gå til myndighederne og de kan så bede om dokumentation for
at du overholder reglerne, den dokumentation skal leveres indenfor 10 dage.

Re: EMC test - hvor ?

Super, tak for alle de gode links.

Anders

Re: EMC test - hvor ?
og

Det gælder uanset forsynings spænding.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det er muligt, men gælder ikke f.eks. batteridervet udstyr.

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ?

Hvor står det ?

Mener du at jeg må lave noget der støjer så meget at det forstyrre alt andet
elektronik / radio bare det er forsynet fra et batteri.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det var det svar jeg fik ved en henvendelse til Demko/UL.

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ?

De har ikke noget at gøre med EMC så mon ikke du har fået et forkert svar,
men jeg kan da prøve at spørge Jens en af de nærmeste dage.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det kan da være at jeg er fejlinformeret, men spørg Jens, og hils
ham, det er mange år siden vi mødtes på Ejer Bavnehøj.

Ps: noget der er værd at bemærke er at grundlaget for EMC direktivet
omtaler apparater der tilsluttes det offentlige forsyningsnet.

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ?
svar,

Det skal jeg gøre.

Vender til bage med et svar.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Demko/UL tester også for europæiske standarder.

Re: EMC test - hvor ?
Hej Peter

Det er vidst længe siden du har kikket på hvad Demko/UL laver

http://www.ul-europe.com/en/solutions/marks/emc.php

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ?

"EMC" betyder "Electro Magnetic Compatibility" altså forskelligt udstyrs evne
til at fungere sammen.

En af de lidt svært håndterbare kilder til forstyrelser er mobiltelefoner - de
er "batteri" drevne og CE mærkede!

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: EMC test - hvor ?
Hej Ove

mobiltelefoner - de

De indeholder også en sender og derfor omfattet af helt andre regler.

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ?

Alt elektronik indeholder sendere, der er bare forskel på hvor kraftige
de er. Hvilket netop er en væsentlig del af en EMC test.

Re: EMC test - hvor ?

-så du påstår at en modstand indeholder en sender ?

Jeg forstår ikke lige...

Bo //

Re: EMC test - hvor ? [en modstand der leger antenne]

Hej Bo

En lavimpedant uskE6%rmet effektmodstand med spiralformet trE5%d, kan ved=
 en20%
del frekvensintervaller opfF8%re sig som en glimrende helical-antenne20%
(bE5%de ved ud- og ind-strE5%ling).

Undskyld - jeg kunne ikke dy mig.

mvh/Glenn

Re: EMC test - hvor ? [en modstand der leger antenne]
Hej Glenn

Men det gør den da ikke til sender.

Mvh Max

Re: EMC test - hvor ? [en modstand der leger antenne, lidt om Tesla]

Hej Max

Men en glimrende modtagerantenne - EMC handler ogsE5% om tolerance overfo=
r20%
indstrE5%ling.

Hvis nu modstanden ogsE5% indeholder noget, der fungerer som gnistgab, ka=
n20%
den ogsE5% fungere som stF8%jsender, ved udsE6%ttelse for de rette frekve=
nser20%
og feltstyrker...

Tesla's production of electric fireballs:
http://home.dmv.com/~tbastian/ball.htm

mvh/Glenn

Site Timeline